Strategisk arbejde med Content Marketing
Content Marketing
Kan dine kunder finde dig? Og får dine besøgende relevant information på din hjemmeside?
At have det rette content på hjemmesiden er alfa og omega. Hos Lemon Marketing udarbejder vi relevant content, ud fra dine behov og din virksomheds tone of voice. Første trin mod at nå din målgruppe gennem relevant content, er at vi sammen afdækker, hvad du har behov for. På denne side kan du læse mere om, hvordan vi arbejder med content, og hvordan vi kan hjælpe dig.
Vi har en strategisk tilgang til Content
Vi vil som udgangspunkt anbefale, at vi udarbejder content til din hjemmeside ud fra en søgeordsanalyse, så vi er sikre på, at søgende kan finde frem til din side via søgemaskiner.
Men sommetider handler det først og fremmest om at have relevant information på hjemmesiden, så dine besøgende kan få relevant information. Dette kan være hvis vi gennem Google Analytics kan se, at din side har mange besøgende, men at de enten bouncer ud af siden igen, eller der ikke sker eksempelvis konverteringer nok i forhold til antal besøgende.
Der kan være flere årsager til dette, men en forklaring kan være, at der mangler content på hjemmesiden, som beskriver, hvad du kan tilbyde og hvad din service eller dit produkt går ud på. Denne type content vil vi typisk udforme efter et uformelt ”interview” med dig, hvor vi afdækker hvad dit produkt er, og hvorfor målgruppen skal vælge jer.
Vi skriver dit content uanset om du er B2B eller B2C.
Content til din hjemmeside
En god tekst tager tid at skrive
Mangler du tiden eller mangler du indblik i hvilket slags content du har behov for, så tag en snak med os. Vi skriver al slags content til din hjemmeside.
Content vi typisk udformer:
- Udbygning af hjemmeside med relevante landing pages
- Tekster til hele hjemmesiden fra bunden – dette vil oftest være i forbindelse med at du er ved at få lavet ny hjemmeside
- SEO-tekster, der skal trække trafik ind
Når vi skriver tekster til hjemmesider fra bunden – typisk i forbindelse med kreation af ny hjemmeside – sker dette i tæt dialog med dig.
Vi afdækker i dialog med dig, de punkter vi har behov for at kende, for at kunne skrive content, der afspejler din virksomheds identitet og rammer målgruppen.
For at kunne gøre dette, skal vi have indblik i hvem din målgruppe er, hvad din målgruppes pains & gains er. Hvad gør din virksomhed unik.
Content ud fra SEO
Content ud fra SEO starter med, at vi udformer en søgeordsanalyse, for at se, hvad der bliver søgt på.
Du kan læse mere om processen med søgeordsanalyse her. Når vi har søgeordsanalysen på plads, og har afdækket hvilke termer, der søges på i de forskellige trin i brugerrejsen, kan vi begynde at skrive teksterne.
- Landing page
Mangler der content om et bestemt emne på din hjemmeside, skriver vi content ud fra den pågældende søgeordsanalyse, og vi kan også stå for selve opsætningen af det skrevne content. Vi sørger for at der tyngde på den tekst vi skriver, og indtænker også intern linkbuilding til andre landing pages på hjemmesiden.
- SEO-tekst på produkt- eller kategoriniveau
Driver du en webshop, kan en rigtig god måde, at få flere visninger i søgemaskiner være at oprette SEO-tekster på enten produkt- eller kategoriniveau. Vi skriver disse tekster for dig, og altid ud fra en søgeordsanalyse. Denne tekst kan ligge under produkterne eller nederst på kategorisiden.
Content til din målgruppe
Med det rette content på din hjemmeside, kommunikerer du det ønskede budskab i din målgruppes øjenhøjde. Det betyder at vi udarbejder content til din hjemmeside med din målgruppe for øje. Hvem er din målgruppe?
Er det eksperter, der allerede ved rigtig meget om dit produkt eller din service, så skal der ikke skrives information om hvad produktet eller servicen kan. Her skal vi i stedet tale ind til de fordele og de problemer, du løser for kunden, ved at de vælger dig.
Er din målgruppe unge mennesker, så er det en lidt mere løssluppen jargon, der skal findes frem, og ikke et alt for gammeldags sprog. Jargonen skal naturligvis altid være i tråd med din virksomheds identitet, så I kan stå inde for den valgte tone of voice, og afspejle jer i den.
Hvad er content?
Content er slet og ret indhold. Og slet og ret skal tages bogstaveligt – ligesom bogstaveligt også skal tages bogstaveligt, nu vi taler om content... For slettes og rettes, det skal al content. Content, der skrives udformes altid i det sprog, tekstforfatteren har, selvom vi altid søger at ramme den tone of voice og den sprogstil, der definerer jer.
Derfor er det ikke usædvanligt at der skal slettes og rettes i content, før det kommer live på hjemmesiden. Sådan er det. Content kan have mange formater, og der er ikke nogen fast formel for godt content.
Proces ABC
Processen til udarbejdelse af content er altid forskellig, men tager altid udgangspunkt i dine behov og formålet med teksterne. Måske skal teksterne tage udgangspunkt i en søgeordsanalyse, for at finde ud af, hvad din målgruppe søger på i de forskellige trin af brugerrejsen. Det kan også være at vi skal foretage et uformelt interview med en relevant person i din virksomhed, for at få indblik i hvad der gør jer unikke, hvilke problemer I løser for kunden og hvorfor kunden skal vælge jer.
Når vi har skrevet det content, du har brug for til din hjemmeside, hjælper vi også gerne med opsætning af indholdet, uanset hvilken platform du anvender. Vi har god erfaring med Wordpress, Elementor, One, Umbraco, HubSpot for bare at nævne nogle.
Er Du Klar Til Den Digitale Søsætning?
Vi hjælper dig gerne fra land. Processen gør det muligt for dig at trække relevante opgaver in-house.
Vi anbefaler altid at afholde en workshop, hvor vi gennemgår processerne for jer. Det er en rigtig god investering at have flere fra organisationen til at deltage i denne workshop. Herved opnår vi et så nuanceret billede af brugerejsen som muligt. Hvis både salg, marketing, konsulenter, teknikere etc. deltager, vil det give et tydeligere billede af virkeligheden end, hvis kun en afdeling er repræsenteret.
Hvis I har mulighed for det, så kan det give yderligere værdi at invitere både nuværende kunder og potentielle kunder med til sådan en workshop.
Marie Burski
Head of Design, Jysk Display
Vi har arbejdet sammen med Lemon Marketing i mange år, og altid fået rigtig god service og sparring. Det er vigtigt for os at have samarbejdspartnere vi kan stole på, og som giver os ærlig rådgivning. Sådan en partner har Lemon Marketing altid været for os.
Seneste Blogindlæg Få viden på et strategisk- og taktisk niveau
Mangler du en kompetent digital ekspert?
Vi sidder klar til at hjælpe!
Christian Mikkelsen
CCO, Apport Systems
Jeg har brugt Lemon Marketing i over en årrække. De har hjulpet os med at optimere vores HubSpot løsning, samt SEO, LinkedIn og Google Ads. De har en høj faglighed, som skaber værdi og resultater for os!