Digital opkvalificering af salg og marketing
Blendit Learning er allerede ved at forme et helt andet sprog, et andet fokus og mindset.

Hvad var den digitale udfordring?
Blendit Learning ønskede at blive mere synlige digitalt, men deres læringsmetode var så ny, at ganske få søgte efter den. Sammen med Lemon Marketing har de nu opbygget et strategisk fundament, hvor deres egne medarbejdere driver inbound marketing – indefra.
BlendIt Learning indgik samarbejde med Lemon Marketing med det formål at skabe synlighed omkring sig selv. Udfordringen var, at der ikke var mange der kendte til Blendit Learnings læringsmetode, så fokus var og er en 'thought leader' strategi.
”Det vi laver, er så nyt, så mange ved simpelthen ikke, at det findes. Der ligger et ukendt behov, og derfor kan du ikke søge på det – for mange ved slet ikke at muligheden findes” siger Christian, Kommerciel Ansvarlig, fra Blendit Learning om deres udfordring.
Foreløbige resultater
Blendit Learning er allerede ved at forme et helt andet sprog, et andet fokus og mindset. De mener selv, at det til tider var ”en hård fødsel”. Men nødvendigt var det.
Lemon Marketing fungerede som 'coach' og guide:
- Vi udviklede en inbound marketing-strategi med fokus på content og søgeordsbaseret synlighed.
- Vi afholdt målrettede træningsforløb for Blendits marketing- og salgsmedarbejdere.
- Vi hjalp dem med at forstå, producere og optimere eget indhold.
- Vi kvalitetssikrede tiltag og hjalp dem med at tænke holistisk: marketing + salg.
I stedet for 'kun' at levere færdige løsninger, oplærte vi til at eje processen selv.
For eksempel er BlendIt begyndt at arbejde ud fra præmissen om at 'tænke i sammenkoblinger' mellem salg og marketing, så de to områder ikke opfattes og arbejdes med som to separate områder.
Samarbejdet har vist os, at inbound marketing ikke blot handler om værktøjer – det handler om ejerskab. Blendit Learning har vist, at selv komplekse B2B-løsninger kan forklares og markedsføres – når man lærer at gøre det indefra.
Fremadrettet vil samarbejdet udvikle sig fra træning til sparring, og Blendit har allerede udtrykt ønske om at fortsætte arbejdet med Lemon som strategisk partner.
Oplæring af Blendit Learnings salg- & marketing kollegaer
BlendIt Learning har og havde et ønske om, selv vil være en del af processen og tilegne sig kompetencerne inhouse. BlendIt Learning som netop beskæftiger sig med social læring, gav det mening at oplære Blendit Learnings konsulenter, så de selv kan varetage processen mest muligt.
Blendit Learnings konsulenter har derfor gennemgået træning i inbound marketing-disciplinen, så de løbende kan optimere Blendit Learnings hjemmesides content og synlighed.
At skabe synlighed og awareness er nemlig mere end blot kompetencer:
”Det er mere end bare en kompetence. Det er en måde at tænke og arbejde på. Det er både kompetencer, processer og et mindset der skal udvikle sig” siger Christian.
Blendit Learning har på den måde brugt Lemon Marketing som en form for ”coach”, hvor spørgsmål er blevet til 'vidensdeling' og mange af spørgsmålene har BlendIt Learning selv løst ved hjælp af Lemon Marketings konsulenter, som har kvalitetssikret de tiltag Blendit Learning har arbejdet på.
Blendit Learnings blev oplært i Inbound Marketing: ”Vi skal selv tænke og leve det”
Med fokus på oplæring af Blendit Learnings salg- og marketingmedarbejdere skal Blendit Learnings digitale synlighed øges, og det skal den indefra. Samarbejdet mellem Lemon Marketing og Blendit Learning har derfor karakter af et oplæringssamarbejde, hvor Lemon Marketing guider og oplærer Blendit til selv at forstå og arbejde med Inbound Marketing og synlighed.
Hvem er kunden?
BlendIt Learning er et læringshus med base i Aalborg, der understøtter social læring igennem digitale læringsløsninger, der understøtter både den moderne læringsstrategi og deres kunders forretning. De har udover læringskonsulenter også et contentteam, som kan udarbejde content for deres kunder. Content, som udgør læringsmaterialet, for deres kunder. Blendit hjælper på den måde sine kunder med at designe engagerende læringsoplevelser, og hjælper dem dermed også med at komme i mål.
Blendit Learning supporterer fagpersonerne inden for HR, L&D og topledelse, med at implementere digitale læringsløsninger, der understøtter forretninger, der er i konstant forandring. I sådanne situationer stilles der store krav til de ansatte, som hele tiden skal lære og tilpasse sig. Med Blendit Learnings platform kan deres kunders medarbejdere nemt blive lært op i nye tiltag og processer – i deres eget tempo. Vi lærer nemlig bedst, i de situationer, hvor vi har brug for det. Sådan er Blendit Learnings grundsyn.
Deres kunder omfatter store B2B-virksomheder så som Summerbird, Demant og Bestseller, for at nævne et par stykker. Der er derfor et stort potentiale i Blendit Learnings løsning.
