LinkedIn Workshop
Hos Lemon Marketing tilbyder vi at afholde LinkedIn Workshop for jeres virksomhed. Jeres tilstedeværelse på LinkedIn skal ses som en vigtig del af jeres marketingstrategi og digitale synlighed – i særdeleshed for B2B virksomheder. Med LinkedIn har du mulighed for at segmentere på et meget fint niveau, og dermed kommunikere dine budskaber til netop dém, du ønsker.
Selvom vi selvfølgelig tilpasser vores LinkedIn workshop til netop jeres behov, er der nogle gennemgående punkter, vi kommer igennem. Dem vil vi se nærmere på i det følgende.
Todelt LinkedIn workshop
Groft sagt er vores LinkedIn workshop inddelt i to moduler – teori og praksis.
I kan opbygge jeres workshop som I ønsker. Har I kun brug for den teoretiske viden, kan I nøjes med denne del og omvendt udelade den, hvis I har brug for vi skal guide jer i, hvordan I arbejder med LinkedIn i praksis. Vælger I hele workshoppen, vil den typisk være fordelt over to dage. Nogle lægger disse dage i forlængelse af hinanden, andre foretrækker at lægge dem forskudt, for at kunne reflektere over den tilegnede teoretiske viden, inden det videre arbejde med den praktiske udførelse. Vores anbefaling er, I vælger hele workshoppen, da vi oplever, det dækker vores kunders behov bedst. Ofte kan virksomhedens ansatte have forskellige forståelser af, hvordan LinkedIn fungerer. Vi ser det som en fordel, det teoretiske grundlag er det samme, for alle som kommer til at arbejde med jeres LinkedIn side, før vi arbejder videre med jeres LinkedIn strategi. Det er dog helt op til jer, og uanset hvilken tilgang I har til jeres LinkedIn workshop, er vi klar til at fodre jer med den nødvendige viden, så I kan optimere jeres LinkedIn indsats.
Hvert modul i vores LinkedIn workshop tager 3-4 timer, så vælger I hele forløbet, skal I regne med at sætte 7-8 timer af til dette i interne timer. Herudover skal vi bruge tid på at forberede workshoppen til jeres behov.
LinkedIn workshop - Teoretisk modul
I denne del af vores LinkedIn workshop vil vi præsentere LinkedIn som platform.
Vi ser på, hvem der bruger LinkedIn og hvordan. Vi vil kortlægge, hvordan algoritmen virker, og hvad I skal være opmærksomme på, når I arbejder med LinkedIn. Vi oplever ofte, der i en virksomhed er mange forskellige forståelser af LinkedIn som medie, og dermed også forskellige tilgange til, hvordan man arbejder med LinkedIn. Gennem den teoretiske del af vores LinkedIn Workshop, ønsker vi at give alle deltagere det samme teoretiske grundlag. Når vi skaber overensstemmelse i jeres ansattes grundlæggende viden, bliver det derfra nemmere at få lagt en fremadrettet strategi. Ved at sikre, alle har samme mindset og udgangspunkt, kan vi koncentrere os om næste skridt, fremfor kun at bruge tid på at forventningsafstemme og meningsudveksle. Når alle har den rette teoretiske viden, sikrer vi ligeledes, jeres LinkedIn strategi er bygget op omkring de greb vi ved, giver de bedste output, fremfor gisninger og personlige præferencer.
Når alle er klædt godt på teoretisk, er vi klar til at arbejde med den praktiske udførelse.
LinkedIn workshop - Praktisk modul
I den praktiske del af vores LinkedIn workshop dykker vi ned i netop jeres virksomhed og hvad I ønsker at opnå gennem LinkedIn. Vi vil arbejde med de områder der skal være styr på, for at få lavet en god LinkedIn content plan, som understøtter jeres marketingstrategi, herunder målgruppeafgrænsning. Målgruppen er et kernelement når det handler om marketing, og LinkedIn er ingen undtagelse. Ved at finde præcis jeres målgruppe, rammer vi rigtigt fremfor at skyde i blinde. Når vi har styr på målgruppen, kan vi gå videre og få lagt en content plan. I jeres content plan får vi styr på, hvilket indhold I vil have på jeres LinkedIn side, hvornår og hvor ofte jeres indlæg skal komme, og processen omkring hvem der er tovholder på hvilke opgaver.
Vi arbejder med Employer involvement, hvor vi kigger på hvilke ansatte udenfor marketingsafdelingen, der skal høstes viden fra, når I udarbejder jeres content, samt deres adfærd når I poster indholdet. Det kan f.eks. være en produktudvikler, som sidder med viden om, hvad der adskiller jeres produkt fra konkurrenternes, og hvad produktet skal sælges på. Ved at inddrage relevante medarbejdere på tværs af virksomhedens afdelinger, er I sikrede det bedste content til jeres LinkedIn. Samtidig får I det bedste udgangspunkt for flest mulige eksponeringer, ved at involvere jeres ansatte, når I poster indlæg. Vidensdeling er et guldkort, I med fordel kan spille.
Når I er færdige med den praktiske del af workshoppen, vil I have en klar retning og strategi, I kan søsætte med det samme. Herefter er der blot tilbage at høste frugten af jeres arbejde.
Vil du høre mere om, hvordan du kan optimere din LinkedIn indsats?
Vi sidder klar til at hjælpe!
Stop wishing - start doing
Marie Burski
Head of Design, Jysk Display
Vi har arbejdet sammen med Lemon Marketing i mange år, og altid fået rigtig god service og sparring. Det er vigtigt for os at have samarbejdspartnere vi kan stole på, og som giver os ærlig rådgivning. Sådan en partner har Lemon Marketing altid været for os.