E-mail marketing Workshop
Hos Lemon Marketing tilbyder vi at afholde E-mailmarketing workshop for jeres virksomhed. Konverteringsraten for e-mailmarketing er højere end gennem sociale medier. Indenfor e-mailmarketing arbejder man med en målgruppe, som aktivt har valgt at få nyhedsbreve og mails fra jer, så kunden har allerede udvist reel interesse for jeres produkter. Samtidig giver e-mailmarketing mulighed for sende skræddersyet kommunikation direkte til jeres målgruppe på strategisk udvalgte tidspunkter. Gennem vores E-mailmarketing workshop får I al den viden, I skal bruge få at skabe resultater gennem E-mailmarketing.
Vores E-mailmarketing workshop vil altid blive udarbejdet i dialog med jer, så den passer til netop jeres behov. Der er dog nogle elementer, vi altid vil arbejde med. Dem vil vi se nærmere på i det følgende.
Todelt E-mailmarketing workshop
Kort fortalt er vores E-mailmarketing workshop delt op i to moduler – teori og praksis. På den måde kan I tilpasse workshoppen, så den passer bedst til jeres behov. Hvis I allerede har et godt set up og fuldstændig styr på jeres content, men gerne vil have opkvalificeret jeres teoretiske viden, kan I nøjes med at gå med vores teoretiske modul. Hvis I omvendt er godt klædt på teoretisk, men kæmper med at komme i gang med det praktiske arbejde, kan I vælge det praktiske modul. Beslutningen er fuldt ud jeres. Vores anbefaling vil dog altid være at vælge den fulde workshop. Det er vores erfaring, den dækker vores kunders behov bedst. Vælger I den fulde workshop, løber den over to dage. Dagene kan lægges direkte i forlængelse af hinanden eller lidt forskudt. Nogle foretrækker lidt tid til at reflektere over det teoretiske modul, inden de går videre med det praktiske. Uanset hvordan I vælger, jeres e-mailmarktings workshop skal forløbe, er vi klar til at hjælpe. Hvert modul i workshoppen tager 3-4 timer, så ved en fuld workshop, skal I regne med at sætte 7-8 timer af til i interne timer. Herudover skal vi bruge tid på at forberede workshoppen til jeres behov.
E-mailmarketing workshop - Teoretisk modul
I første modul vil vi give jer den grundlæggende teoretiske viden, I får brug for, når I skal skabe resultater med jeres e-mailmarketing. Gennem vores teoretiske modul, vil vi sikre os, alle deltagere er klædt godt på, og har den samme teoretiske grundviden. Når alle har samme udgangspunkt og mindset, bliver det nemmere at få lagt en god strategi. Vi går i dybden med målgruppesegmentering, Permission, Flows, One-timers og rapportering, og hvorfor alle trin er vigtige at have styr på, inden man går i gang med at arbejde med e-mailmarketing. Det er f.eks. almen viden, man skal have tilladelse til at sende mails ud til potentielle kundeemner. Det er dog også godt at overveje, at tilbyde noget til gengæld for de oplysninger, potentielle kundeemner udleverer til dig.
Vi vil forklare om fordelene ved henholdsvis automatiserede flows og One-timers, og hvordan de to kan komplimentere hinanden. Rapportering er et kerneelement, hvis man ønsker at optimere sin indsats. Vi kommer her ind på klikrate, generering af salg og leads samt unsubscriber-tal.
Efter det teoretiske modul, er I klar til at arbejde videre med det praktiske modul.
E-mailmarketing workshop - Praktisk modul
I e-mailmarketing workshoppens praktiske modul arbejder vi med netop jeres virksomhed, og går i dybden med jeres ønsker og mål. Vi hjælper jer med at lægge en god marketingstrategi og content plan. Vi vil arbejde konkret med de trin, vi har gennemgået i den teoretiske del. Vi hjælper med at kortlægge jeres målgruppe, så I er sikre på at ramme de rigtige kundeemner og ikke spilde jeres krudt.
Når vi har styr på jeres målgruppe, kan vi arbejde videre med permission. Hvad kan I tilbyde jeres kunder, så de til gengæld tilmelder sig jeres nyhedsbrev? Det kan være rabatkoder, en e-bog, guide eller lignede, der giver incitament til at subscribe. Vi vil hjælpe jer med at automatiserede flows, og guide jer I, hvordan I kan basere indholdet i jeres mails på modtageradfærd. Vi vil komme ind på relevante one-timers og kampagner, som kan supplere indholdet i jeres automatiserede flow.
Vi vil selvfølgelig også dykke ned i rapportering, hvor vi hjælper jer med, hvordan I bruger jeres data bedst muligt. Vi vil vise jer, hvordan I kan bruge f.eks. åbningsrater, kliks, salg og leadgenerering til at optimere jeres indsats.
Når I er færdige med den praktiske del af workshoppen, vil I have en klar strategi for jeres e-mailmarketing, I kan søsætte med det samme. Herefter er det blot at nyde godt af jeres indsats.
Vil du også i gang med E-mail marketing?
Vi sidder klar til at hjælpe!
Stop wishing - start doing
Marie Burski
Head of Design, Jysk Display
Vi har arbejdet sammen med Lemon Marketing i mange år, og altid fået rigtig god service og sparring. Det er vigtigt for os at have samarbejdspartnere vi kan stole på, og som giver os ærlig rådgivning. Sådan en partner har Lemon Marketing altid været for os.