Det står vi for

Arbejder du strategisk med SEO?

Få en hurtig introduktion til, hvordan du sikrer synlighed på Google gennem SEO

Vi tilbyder altid en gratis SEO analyse af jeres hjemmeside. Har du spørgsmål, så kontakt os endeligt

Videobilleder1Videobilleder2

Strategisk arbejde med
SEO

89 % af alle køb har berøring med Google. Hvis du dermed ikke er synlig på Google, er det ensbetydende med tabt bundlinje. Google er en ekstrem vigtig digital kanal, og den understøtter hele beslutningsprocessen. Du har derfor mulighed for at ranke på de ord, som ligger meget tæt på et køb. Det er her den største værdi for dig ligger. Når du ranker på disse ord, begynder vi med arbejdet på at ranke ord længere væk fra et køb.

På denne måde arbejder vi os op ad i salgstragten, og du vil stille og roligt begynde at 'eje' Google, på alle de relevante søgeord.
Vi har udviklet et strategihjul som sikrer jer synlighed på Googles søgeresultater. Hjulet sikrer at I optimerer samtlige discipliner i arbejdet med SEO. Det sikrer samtidigt gennemsigtighed i vores arbejde, så du præcis ved hvad din investerede marketingkrone går til.


Seneste Blogindlæg

Få viden på et strategisk- og taktisk niveau

SEO Strategi

Vores Arbejdsproces - Den effektive vej mod succes



Hvordan Kommer Jeg I Gang?

Følg vores proces og du er allerede godt på vej


Du skal i gang, hvis du ikke allerede er i gang, så er du sent på den, for dine konkurrenter arbejder på at optimere deres SEO-indsats.

Organisk trafik er den kanal, der konverterer nye kunder bedst, så du kan virkelig hente meget her. Nedenfor uddyber vi hver fase. Læs det igennem, så vi kan starte arbejdet med SEO, og du kan se, hvilke discipliner vi skal varetage og hvilke du selv kan.

Tracking

Det vigtigste element


I vores arbejde med SEO starter vi altid ud med at opsætte tracking på jeres side (tilrettet, hvis det er etableret). Vi skal have mappet de vigtigste initiativer på jeres hjemmeside, og sikret at disse informationer bliver samlet.

Du kender garanteret allerede Google Analytics, men vidste du at Google analytics kun har kvantitative data?
Google analytics fortæller ikke entydigt hele værdien af din. Har du eksempelvis sat mål op på tilmeldinger til dine nyhedsbreve, afspilning af video samt hvor meget brugeren ser af videoen, download af content guides, beregnede tilbud?

Det er lige præcis her, hvor du skal berige Google, så du kan trække kvalitative data ud af Google. For det vi gerne vil vide er ikke enstemmigt, hvor mange som har besøgt din hjemmeside, men i stedet hvor mange af de besøgende som har interageret med din hjemmeside. Den vej igennem kan vi kortlægge værdien af de besøgende og herigennem ROI ‘en for din investerede marketingkrone. Ved hjælp af Google Tag Manager kan vi gå ind og ’skyde’ data ind i Google Analytics.

“Never regret anything that made you smile.”
– Mark Twain

Keyword Analysis

Fundamentet for SEO, starter med en søgeordsanalyse


Søgeordsanalysen er et ekstremt vigtigt element i SEO-processen. I denne fase kortlægger vi samtlige søgeord, som er relevante for jer. Antallet af relevante søgeord afhænger meget af branchen jeres virksomheder befinder sig i. I nogle brancher er det få søgninger spredt ud på et lille antal søgeord og selvsagt kan andre brancher have flere tusinde relevante søgeord med en ufattelig høj søgevolumen.

Med tools som Google Ads Keyword Planner eller Ubersuggest er du godt på vej mod at kortlægge søgelandskabet for netop din virksomhed. Vi arbejder struktureret med de data vi indsamler i arbejdet med fremskaffelsen af søgeord. Herefter kommer vi med en bruttoliste, som viser antallet af søgninger og konkurrencen herpå.

Det sidste element i denne matrice er, at vi i fællesskab skal vurdere relevansen af de enkelte søgeord. Ud fra antallet af søgninger, konkurrencen og relevansvurderingen prioriterer vi søgeordene i en A, B og C kategori.

“If you want to fly give up everything that weighs you down.”
– Buddha

Onsite Optimering

Jeres side skal optimeres mod Googles ønsker


Ud fra søgeordsanalysen begynder arbejdet med onsite optimering. Google tillægger Onsite mere og mere betydning, det er derfor vigtigt at du har optimeret din side med de søgeord, du gerne vil findes på.

Alle de søgeord vi har prioriteret som A skal kortlægges på hjemmesiden. Har du allerede i dag skrevet om de enkelte søgeord, har du brudstykker omhandlende søgeordet spredt ud over flere sider, eller mangler du helt at belyse søgeordene på din hjemmeside?

Vi hjælper med at afdække content gaps på din hjemmeside, og vi kommer i samme omgang med anbefalinger til om der er content på hjemmesiden der skal flyttes, tilføjes tekst til eller om der skal oprettes helt nye sider omhandlende søgeordet.

I denne proces optimerer vi samtidig din robots.txt, sitemap, intern linkbuilding, meta descriptions, titles, komprimering af billeder osv.
- Er det russisk?
Det er netop derfor vi arbejder med SEO, vi hjælper jer sikkert i gang og vi er 100 metre mestre i disciplinen.

“I never lose. Either I win or learn.”
– Nelson Mandela

Outreach

Links er stadig vigtig for jeres placering


Links er stadig et af de elementer i Googles algoritme, som har størst indflydelse på din placering på Google. Vi har igennem de seneste år specialiseret os i denne disciplin.

Outreach handler kort fortalt om at skaffe links til jeres hjemmeside. Da Google i sine helt unge dage udarbejdede algoritmen, til at vurdere hvilke sider, der skulle vises først på siden var det ud fra mængden af links til siden. Lidt kantet fortalt ville den side med flest links blive vist som nr. 1 på Google.

Dette element betyder til stadighed meget i Googles arbejde på at vurdere, hvilke sider der skal vises først. Vi hjælper med at kortlægge, hvilke links vi kan skaffe til jer.

Vi har kortlægt 4 typer af links, links fra samarbejdspartnere, links fra interessenter, links fra medier(objektive medie) og slutteligt bloggere. Vi har et stort netværk af samarbejdspartnere og kan fra dag 1 skaffe relevante links til jer. Vi kan tilmed overvåge dine konkurrenter, så vi hele tiden ved, hvad de arbejder på.

“I never lose. Either I win or learn.”
– Nelson Mandela

Rapportering

Du skal have indsigter


Vi udarbejder hver måned en rapport, hvor I kan følge med i udviklingen på jeres placering på Google for de udvalgte søgeord. Vi dykker også ned i den organiske trafik til jeres side, da de højere placeringer fører til mere trafik på siden. Da vi har sat tracking ’rigtig’ op på jeres side, kan vi også måle på den direkte værdi de højere placeringer har givet.

I denne rapport analyser vi også jeres konkurrenters udvikling. Hvis jeres konkurrenter pludseligt springer mange pladser op på Google, har vi værktøjer der kan analysere sig frem til, hvad dette skyldes. Dette kan give indsigter til vores arbejde for at optimere jeres side. Hvis I er utålmodige og ikke kan vente en måned, så har vi udviklet et dashboard(via Google Data Studio) som I kan tilgå når I vil.

“You don’t need to see the whole staircase, just take the first step.”
– Martin Luther King Jr.
  • “Vi havde et ønske om at øge vores digitale synlighed, og indgik derfor et samarbejde med Lemon Marketing. Allerede fra starten havde de sat sig ind i vores produkt, og var med deres professionelle indstilling gode til at tage os med i processen. Vi ønsker løbende at udvikle os som virksomhed, og lægger vægt på et tæt samarbejde. Vi søgte en loyal og jordnær samarbejdspartner, og derfor valgte vi at slå hovederne sammen med Lemon.”

    Kim Bækgaard
    Indehaver af Phoneworld
  • ”Lemon Marketing er en rigtig stærk samarbejdspartner, som med deres høje forretningsforståelse indenfor digital marketing har formået at bidrage med en kontinuerlig forretningsmæssig udvikling. Med en strategisk plan skaber de langtidsholdbar online synlighed, og afdækker brugerens digitale rejse. Vi er glade for samarbejdet og ser lyst på fremtiden!”

    Danni Frederiksen
    Ejer af SkiOutlet
  • “Jeg har brugt Lemon Marketing i over en årrække. De har hjulpet os med at optimere vores HubSpot løsning, samt SEO, LinkedIn og Google Ads. De har en høj faglighed, som skaber værdi og resultater for os!”

    Christian Mikkelsen
    CCO Apport Systems

Udvalgte referencer

”Lemon Marketing har varetaget vores onsite-
og offsite SEO.
Vi gik på kort tid fra at være placeret på
side 4, til at være blandt de øverste i de
organiske søgeresultater - dette på blot
få måneder.
Derudover har deres contentwriting givet
vores virksomhed troværdighed for vores
besøgende, da det er skrevet i et yderst
professionelt sprog.
Vi har haft et godt samarbejde og oplevet
Lemonmarketing som en seriøs virksomhed,
der kan sit håndværk
” Morten P., Direktør, DiningSix - KöD
Hvad vores kunder
siger om os

Mangler du en kompetent digital ekspert?
Vi sidder klar til at hjælpe!

"stop wishing start doing"