Synlighed, kundeemner og salg
Derfor skal du bruge Facebook Ads
Facebook Ads

Betragt Facebook som et stort køberkartotek af potentielle kunder, hvor du med målrettet annoncering kan skabe synlighed overfor potentielle kunder, skabe leads til din virksomhed og øge din virksomheds salg. Og så er Facebook en kanal, hvor du med relativ lethed kan skabe synlighed omkring din virksomhed. Med Facebook Ads kan du skabe synlighed med budskaber, der passer til dine målgrupper samt skabe salg og genkendelighed omkring dit brand. Facebook er én af de mest besøgte sider på nettet og 64% af danskere bruger Facebook dagligt, og det er derfor en relevant kanal for langt de fleste virksomheder.
Vi kan hjælpe med at skabe den rigtige strategi for din virksomhed. Med vores cirkulære proces kan du få rådgivning, så du kan fokusere på det vigtigste for din virksomhed.

Skab synlighed og mød jeres kunder hvor de er - på Facebook
Over 86,6% procent af danskere er på Facebook, så for B2C-virksomheder er Facebook stedet, hvor du finder dine kunder - uanset målgruppen. Brug derfor Facebook Ads til at skabe synlighed omkring din virksomhed, produkter og services – aktivitet, der senere kan omdannes til købsaktivitet.
Bliv kampklar overfor jeres konkurrenter
Når du aktivt anvender Facebook Ads til at skabe synlighed omkring din virksomhed, giver du dine konkurrenter kamp til stregen og styrker dine egne chancer for at blive valgt af potentielle kunder. Dine konkurrenter har måske lagt en plan om at vinde konkurrencen over dig, så jo før du får udarbejdet en strategi for at “vinde racet” jo bedre. Vi støtter og rådgiver dig igennem hele processen og skaber en strategi i fællesskab, der giver mening for din virksomhed.
Brug Facebook Ads til at opbygge jeres genkendelighed hos kunderne
Du kan bruge Facebook Ads som et springbræt, så brugere kan stifte bekendtskab med din virksomhed. Annoncering giver dig nemlig mulighed for at få omtale og giver dit brand en klar plads på markedet. Med annoncering kan du også opbygge din virksomheds genkendelighed og gøre det muligt, at blive husket af kunderne, så kunderne vender tilbage igen og igen.

Lemons Facebook Ads Proces - En skræddersyet strategi
Lemon Marketings proces skaber succes for dig

Vi benytter vi os af en cirkulær arbejdsproces, for hele tiden at optimere alle dele af den samlede indsats. På den måde styrkes muligheden for at skabe leads og øge konverteringsgraden på de igangværende initiativer bedst.
Tracking – det vigtigste element
Det er vigtigt, at du får opsat tracking på din hjemmeside, så vi kan udpege de vigtigste initiativer på din hjemmeside, og sikre os, at disse informationer bliver samlet. Du er sikkert allerede bekendt med Google Analytics, men vidste du, at Google Analytics kun har kvantitativt data? Google Analytics fortæller ikke entydigt hele værdien af din hjemmeside. Med tracking kan vi gå i dybden med din hjemmesides data, og rapportere tilbage til dig på en let spiselig måde.

Ram i hjertet af din målgruppe
Det unikke ved Facebook er, at det er muligt at ramme en meget specifik målgruppe. Hvis man sammenligner Google og Facebook, opsamler Facebook brugeradfærd og demografi af brugere bedre end Google, så du kan udvælge dine målgrupper meget specifikt.
Skab opmærksomhed med teksten
Når du kender din målgruppe, og har de relevante budskaber klarlagt, skal teksten formuleres. Teksten bærer langt hen ad vejen annoncen, og med den rette tekst, kan du ramme lige i kernen af din målgruppes problem. Jo bedre du er til at fortælle et relevant budskab overfor din målgruppe, jo flere brugere vil interagere med din annonce.


Find sammenhængen mellem kommunikation og format
Vi hjælper dig med at vælge det rigtige format for dine annoncer, så de har de bedste betingelser for gode resultater.
Rapportering – du får indsigt i dine resultater
Vi udarbejder hver måned en rapport, hvor du kan følge med i udviklingen og værdien af dine Facebook Ads. Gennem trackingen på din hjemmeside har vi mulighed for at kortlægge brugernes digitale rejse for dig. Vi kan derfor måle den direkte værdi du har fået fra annoncen. Rapporten vil også indeholde forslag til optimeringer, ligesom den også kan indeholde idéer til fremtidige annoncer, der kan skabe værdi for din virksomhed.

Marie Burski
Head of Design, Jysk Display
Vi har arbejdet sammen med Lemon Marketing i mange år, og altid fået rigtig god service og sparring. Det er vigtigt for os at have samarbejdspartnere vi kan stole på, og som giver os ærlig rådgivning. Sådan en partner har Lemon Marketing altid været for os.

Seneste Blogindlæg Få viden på et strategisk- og taktisk niveau
Mangler du en kompetent digital ekspert?
Vi sidder klar til at hjælpe!
Christian Mikkelsen
CCO, Apport Systems
Jeg har brugt Lemon Marketing i over en årrække. De har hjulpet os med at optimere vores HubSpot løsning, samt SEO, LinkedIn og Google Ads. De har en høj faglighed, som skaber værdi og resultater for os!
