Det står vi for

Strategisk arbejde med
Google Ads

I 89% af alle køb online, har brugeren fået hjælp af Google til at fremsøge det ønskede produkt. Hvis jeres hjemmeside ikke er synlig på Google, er det dermed ensbetydende med tabt bundlinje. Med Google Ads kan du ligge øverst i søgeresultaterne på Google inden for få timer, og vi kan sætte din Adwords konto op, så den understøtter hele beslutningsprocessen.

Til en start, lægger vi altid vægt på de søgeord, som er længst i beslutningsprocessen, og er tættest på et køb. Med denne tilgang får du mest for den investerede krone, fordi konverteringsraten som oftest er højere, desto tættere vi kommer på selve købet. Det kan være søgninger som indeholder 'tilbud', 'køb', 'hjælp til' og lignende.

Søgninger som viser, at brugeren er tæt på et køb og som adskiller sig fra generiske søgninger som eksempelvis 'sko', 'tøj', 'håndværker'. Når vi har etableret disse kampagner, er det tid til at bevæge os længere op ad i salgstragten, så du kommer til at fylde mere og mere på Google over tid.

Vi har udviklet et strategihjul som sikrer jer synlighed og topplaceringer på relevante søgeresultater på Google, og gør det muligt at optimere samtlige discipliner i arbejdet med Google Ads. Derudover giver det gennemsigtighed i vores arbejde, så du har et præcist overblik over, hvad din investerede krone går til.



Seneste Blogindlæg

Få viden på et strategisk- og taktisk niveau

Google Ads Strategi

Vores Arbejdsproces - Den effektive vej mod succes



Hvordan Kommer Jeg I Gang?

Følg vores proces og du er allerede godt på vej


Du skal i gang, hvis du ikke allerede er i gang, så er du sent på den, for dine konkurrenter arbejder på at optimere deres Google Ads-indsats. Betalt trafik fra Google er en af de kanaler, som konverterer nye- og eksisterende kunder bedst, så du kan virkelig hente meget her.

Nedenfor uddyber vi hver fase, læs det igennem, så vi kan starte arbejdet med Google Ads og du kan se, hvilke discipliner vi skal varetage, og hvilke du selv kan.

Tracking

Det vigtigste element


I vores arbejde med Google Ads starter vi altid ud med at opsætte tracking på jeres side (tilrettet, hvis det er etableret). Vi skal have mappet de vigtigste initiativer på jeres hjemmeside, og sikret at disse informationer bliver samlet.

Du kender garanteret allerede Google Analytics, men vidste du at Google analytics kun har kvantitative data?
Google analytics fortæller ikke entydigt hele værdien af din hjemmeside. Har du eksempelvis sat mål op på tilmeldinger til dine nyhedsbreve, afspilning af video samt hvor meget brugeren ser af videoen, download af content guides, beregnede tilbud?

Det er lige præcis her, hvor du skal berige Google, så du kan trække kvalitative data ud af Google. For det vi gerne vil vide er ikke enstemmigt, hvor mange som har besøgt din hjemmeside, men i stedet hvor mange af de besøgende som har interageret med din hjemmeside. Den vej igennem kan vi kortlægge værdien af de besøgende og herigennem ROI ‘en for din investerede marketingkrone. Ved hjælp af Google Tag Manager kan vi gå ind og ’skyde’ data ind i Google Analytics.

“If you cannot do great things, do small things in a great way.”
- Napoleon Hill

Keyword Analysis

Fundamentet for Google Ads, starter med en søgeordsanalyse


Søgeordsanalysen er et ekstremt vigtigt element i Google Ads-processen. I denne fase kortlægger vi samtlige søgeord, som er relevante for jer. Antallet af relevante søgeord afhænger meget af branchen jeres virksomheder befinder sig i. I nogle brancher er det få søgninger spredt ud på et lille antal søgeord, og selvsagt kan andre brancher have flere tusinde relevante søgeord med en ufattelig høj søgevolumen. Med tools som Google Ads Keyword Planner eller Ubersuggest er du godt på vej mod at kortlægge søgelandskabet for netop din virksomhed. Vi arbejder struktureret med de data vi indsamler i arbejdet med at fremfinde søgeord. Herefter kommer vi med en bruttoliste, som viser antallet af søgninger og konkurrencen herpå. Det sidste element i denne matrice er, at vi i sammenspil skal vurdere relevansen af de enkelte søgeord. Ud fra antallet af søgninger, konkurrencen og relevansvurderingen prioriterer vi søgeordene i en A, B og C kategori.

“May the force be with you”
- Obi-Wan Kenobi

Quality Score

Jeres konto og landing pages skal optimeres


Quality Score fortæller dig, (som navnet afslører), hvor høj din kvalitet af annoncerne er. Googles algoritme virker således, at des højere kvalitet dine annoncer har, des lavere pris betaler du pr. klik. Quality Scoren beregnes ud fra 4 parametre - den landing page brugeren lander på, click through rate (CTR), og relevansen af dine annoncer. Din historik på dit annoncekontor har også indflydelse på din Quality Score – det er derfor vigtigt at vi sætter hurtigt ind, hvis du allerede er i gang. For din landing page handler det bl.a. om at dit søgeord er inkluderet på siden, tiden brugeren bruger på siden, bounce rate mm. Click Through raten beregnes som antallet af brugere der ser din annonce (eksponeringer) divideret med antallet af brugere, som klikker på din annonce. Eks. du har 2.500 eksponeringer, og 135 brugere klikker på din annonce, din CTR vil her være 5,4 % ((135/2500) x 100)). Relevansen af din annonce beregnes ud fra, relevansen af dine annoncetekster og ift. dine søgeord. Generelt for arbejdet med Google Ads, er at du har flere annoncer under hver annoncegruppe således du hele tiden tester og vælger de annoncer, der performer bedst. Herved sikrer du at din CTR og annoncerelevans konstant optimeres. I arbejdet med Google Ads kommer vi selvfølgelig med anbefalinger til optimering af landing pages. Det er en helt naturlig del af processen.

”Go ahead, make my day.”
– Clint Eastwood

Bidding

Budformer og priser betyder alt


Hvor meget vil du maksimalt give for et klik? Det kommer helt an på værdien af klikket. Arbejdet med bud fylder meget i arbejdet med Google Ads. Ud fra Quality Score og det kontinuerlige arbejdet med den disciplin, skal der ligeledes konstant arbejdes med pris samt budformer. Som sagt så er prisen én ting, men hvilken budform er den rigtige? Der kommer flere og flere budformer i Google Ads, og bare for at nævne nogle har vi, CPC, CPM, Target Roas, target CPA, maximise clicks osv. Vi tester de forskellige budformer af, alt efter hvilken branche du befinder dig i, samt dit Google Ads budget. Vi samler data for alle kampagner og analyserer, hvilke der performer bedst.

“Amateus sit around and wait for inspiration. The rest of us just get up and go to work.”
– Stephen King

Rapportering

Du skal have indsigter


Vi udarbejder hver måned en rapport, hvor I kan følge med i udviklingen på jeres placering på Google for de udvalgte søgeord. Vi dykker også ned i den organiske trafik til jeres side, da de højere placeringer fører til mere trafik på siden. Da vi har sat tracking ’rigtig’ op på jeres side, kan vi også måle på den direkte værdi de højere placeringer har givet. I denne rapport analyser vi også jeres konkurrenters udvikling. Hvis jeres konkurrenter pludseligt springer mange pladser op på Google, har vi værktøjer der kan analysere sig frem til, hvad dette skyldes. Dette kan give indsigter til vores arbejde for at optimere jeres side. Hvis I er utålmodige og ikke kan vente en måned, så har vi udviklet et dashboard(via Google Data Studio) som I kan tilgå når I vil.

“In the middle of every difficulty lies opportunity.”
– Albert Einstein

Skal Du Have Hjælp?

Vi hjælper dig gerne i gang. Processen gør det muligt for dig at trække relevante opgaver in-house.


Vi vil anbefale at afholde en workshop, hvor vi gennemgår processerne. Det er en rigtig god investering at have flere fra jeres organisation til at deltage i denne workshop, for at få et så nuanceret billede af brugerrejsen som muligt. Hvis både salg, marketing, konsulenter, teknikere etc. deltager vil det give et tydeligere billede af virkeligheden end, hvis kun én afdeling er repræsenteret. Hvis I har mulighed for det, så kan det give værdi at invitere både nuværende kunder og potentielle kunder til sådan en workshop.

“I hated every minute of training, but I said, ‘Don’t quit. Suffer now and live the rest of your life as a champion.”
– Muhammad Ali
  • “Vi havde et ønske om at øge vores digitale synlighed, og indgik derfor et samarbejde med Lemon Marketing. Allerede fra starten havde de sat sig ind i vores produkt, og var med deres professionelle indstilling gode til at tage os med i processen. Vi ønsker løbende at udvikle os som virksomhed, og lægger vægt på et tæt samarbejde. Vi søgte en loyal og jordnær samarbejdspartner, og derfor valgte vi at slå hovederne sammen med Lemon.”

    Kim Bækgaard
    Indehaver af Phoneworld
  • ”Lemon Marketing er en rigtig stærk samarbejdspartner, som med deres høje forretningsforståelse indenfor digital marketing har formået at bidrage med en kontinuerlig forretningsmæssig udvikling. Med en strategisk plan skaber de langtidsholdbar online synlighed, og afdækker brugerens digitale rejse. Vi er glade for samarbejdet og ser lyst på fremtiden!”

    Danni Frederiksen
    Ejer af SkiOutlet
  • “Jeg har brugt Lemon Marketing i over en årrække. De har hjulpet os med at optimere vores HubSpot løsning, samt SEO, LinkedIn og Google Ads. De har en høj faglighed, som skaber værdi og resultater for os!”

    Christian Mikkelsen
    CCO Apport Systems

Udvalgte referencer

”Lemon Marketing har varetaget vores onsite-
og offsite SEO.
Vi gik på kort tid fra at være placeret på
side 4, til at være blandt de øverste i de
organiske søgeresultater - dette på blot
få måneder.
Derudover har deres contentwriting givet
vores virksomhed troværdighed for vores
besøgende, da det er skrevet i et yderst
professionelt sprog.
Vi har haft et godt samarbejde og oplevet
Lemonmarketing som en seriøs virksomhed,
der kan sit håndværk
” Morten P., Direktør, DiningSix - KöD
Hvad vores kunder
siger om os

Mangler du en kompetent digital ekspert?
Vi sidder klar til at hjælpe!

"stop wishing start doing"