Vi er Google Partners

Google Ads

Den effektive vej mod succes

Awesome Image

Google Ads hjulet

Vi arbejder altid ud fra vores Google Ads-strategi hjul. Strategien tager kunden med i alle discipliner - lige fra tracking til rapportering.

Awesome Image

Best Practice

Vi møder din virksomhed, der hvor I er, med udgangspunk i Google Ads hjulet. Denne proces er essentiel for jeres succes.

Awesome Image

Modenhed

Nogle virksomheder arbejder fragmenteret med Google Ads, andre mere strategisk. Med hjulet kan vi omfavne alle typer af kunder - også din virksomhed.

Strategisk arbejde med Google Ads

Google Ads

I 89% af alle køb online, har brugeren fået hjælp af Google til at fremsøge det ønskede produkt. Hvis jeres hjemmeside ikke er synlig på Google, er det dermed ensbetydende med tabt bundlinje. Med Google Ads kan du ligger øverst i søgeresultaterne på Google inden for få timer og vi kan sætte din Adwords konto op, så den understøtter hele beslutningsprocessen. Til en start, lægger vi altid vægt på de søgeord, som er længst i beslutningsprocessen og er tættest på et køb. Med denne tilgang får du mest for den investerede krone, fordi konverteringsraten som oftest er højere, desto tættere vi kommer på selve købet. Det kan være søgninger som indeholder 'tilbud', 'køb', 'hjælp til' og lignende. Søgninger som viser, at brugeren er tæt på et køb og som adskiller sig fra generiske søgninger som eksempelvis 'sko', 'tøj', 'håndværker'. Når vi har etableret disse kampagner, er det tid til at bevæge os længere op ad i salgstragten, så du kommer til at fylde mere og mere på Google over tid.
Vi har udviklet et strategihjul som sikrer jer synlighed og topplaceringer på relevante søgeresultater på Google og gør det muligt at optimere samtlige discipliner i arbejdet med Google Ads. Derudover giver det gennemsigtighed i vores arbejde, så du har et præcist overblik over, hvad din investerede krone går til.

Fortæl mig mere

Følg vores proces og du er allerede godt på vej

Hvordan kommer jeg i gang?

Du skal i gang, hvis du ikke allerede er i gang, så er du sent på den, for dine konkurrenter arbejder på at optimere deres Google Ads-indsats. Betalt trafik fra Google er en af de kanaler, som konverter nye- og eksisterende kunder bedst, så du kan virkelig hente meget her. Nedenfor uddyber vi hver fase, læs det igennem, så vi kan starte arbejdet med Google Ads og du kan se, hvilke discipliner vi skal varetage og hvilke du selv kan.

skal du sikkert fra land?

100 %

Forståelse for Google Ads

100 %

Erfaring med Google Ads

100 %

Optimering af Google Ads

Det vigtigste element

Tracking

I vores arbejde med Google Ads starter vi altid ud med at opsætte tracking på jeres side (tilrettet, hvis det er etableret). Vi skal have mappet de vigtigste initiativer på jeres hjemmeside og sikret at disse informationer bliver samlet. Du kender garanteret allerede Google Analytics, men vidste du at Google analytics kun har kvantitative data? Google analytics fortæller ikke entydigt hele værdien af din. Har du eksempelvis sat mål op på tilmeldinger til dine nyhedsbreve, afspilning af video samt hvor meget brugeren ser af videoen, download af content guides, beregnede tilbud? Det er lige præcis her, hvor du skal berige Google, så du kan trække kvalitative data ud af Google. For det vi gerne vil vide er ikke enstemmigt, hvor mange som har besøgt din hjemmeside, men i stedet hvor mange af de besøgende som har interageret med din hjemmeside. Den vej igennem kan vi kortlægge værdien af de besøgende og herigennem ROI ‘en for din investerede marketingkrone. Ved hjælp af Google Tag Manager kan vi gå ind og ’skyde’ data ind i Google Analytics.

Skal vi i gang med tracking

Fundamentet for Google Ads, starter med en søgeordsanalyse

Keyword Analysis

Søgeordsanalysen er et ekstremt vigtigt element i Google Ads-processen. I denne fase kortlægger vi samtlige søgeord, som er relevante for jer. Antallet af relevante søgeord afhænger meget af branchen jeres virksomheder befinder sig i. I nogle brancher er det få søgninger spredt ud på et lille antal søgeord og selvsagt kan andre brancher have flere tusinde relevante søgeord med en ufattelig høj søgevolumen.
Med tools som Google Ads Keyword Planner eller Uersugges er du godt på vej til mod at kortlægge søgelandsabet for netop din virksomhed. Vi arbejdet struktureret med de data vi kan samle i arbejdet med at finde søgeord og kommer med en brutto liste, som viser antallet af søgninger og konkurrencen. Det sidste element i denne matrice er, at vi i sammenspil skal vurdere relevansen af de enkelte søgeord. Ud fra antallet af søgninger, konkurrencen og relevansvurderingen prioriterer vi søgeordene i en A, B og C kategori.

Skal vi have styr på jeres søgeord

Jeres konto og landing pages skal optimeres

Quality Score

Quality Score fortæller dig, (som navnet afslører), hvor høj din kvalitet af annoncerne er. Google algoritme virker således, at des højere kvalitet dine annoncer har, des lavere pris betaler du pr. klik. Quality Scoren beregnes ud fra 4 parametre, den landing page brugeren lander på, click through rate (CTR), og relevansen af dine annoncer. Din historik på din annonce kontor har også indflydelse på din Quality Score – det er derfor vigtigt at vi sætter hurtigt ind, hvis du allerede er i gang.
For din landing page handler det bl.a. om at dit søgeord er inkluderet på siden, tiden brugeren bruger på siden, bounce rate mm.
Click Through raten beregnes som antallet af brugere der ser din annonce (eksponeringer) divideret med antallet af brugere, som klikker på din annonce. Eks. du har 2.500 eksponeringer, og 135 brugere klikker på din annonce, din CTR vil her være 5,4 % ((135/2500) x 100)).
Relevansen af din annoncere beregnes ud fra, relevansen af dine annoncetekster og ift. dine søgeord. Generel for arbejdet med Google Ads, er at du har flere annoncer under hver annoncegruppe således du hele tiden tester og vælger de annoncer, der performer bedst. Herved sikret du at din CTR og annoncerelevans konstant optimeres. I arbejdet med Google Ads kommer vi selvfølgeligt med anbefalinger til optimering af landing pages. Det er en helt naturlig del af processen.

Optimer min Quality Score

Budformer og priser betyder alt

Bidding

Hvor meget vil du maksimalt give for et klik? Det kommer helt an på værdien af klikket. Arbejdet med bud fylder meget i arbejdet med Google Ads. Ud fra Quality Score og det kontinuerlige arbejdet med den disciplin, skal der ligeledes konstant arbejdes med pris samt budformer. Som sagt så er prisen én ting, men hvilken budform er den rigtige? Der kommer flere og flere budformer i Google Ads, og bare for at nævne nogle har vi, CPC, CPM, Target Roas, target CPA, maximise clicks osv.
Vi tester de forskellige budformer af, alt efter hvilken branche du befinder dig i, samt dit Google Ads budget. Vi samler data for alle kampagner og analyserer, hvilke der performer bedst.

Hjælp mig med bidding

Du skal have indsigter

Rapportering

Vi udarbejder hver måned en rapport, hvor I kan følge med i udviklingen på jeres placering på Google for de udvalgte søgeord. Vi dykker også ned i den organiske trafik til jeres side, da de højere placeringer fører til mere trafik på siden. Da vi har sat tracking ’rigtig’ op på jeres side, kan vi også måle på den direkte værdi de højere placeringer har givet.
I denne rapport analyser vi også jeres konkurrenters udvikling. Hvis jeres konkurrenter pludseligt springer mange pladser op på Google, har vi værktøjer der kan analysere sig frem til, hvad dette skyldes. Dette kan give indsigter til vores arbejde for at optimere jeres side. Hvis I er utålmodige og ikke kan vente en måned, så har vi udviklet et dashboard(via Google Data Studio) som I kan tilgå når I vil.

Vi skal i gang med rapportering

Vi hjælper dig gerne i gang. Processen gør det muligt for dig at trække relevante opgaver in-house.

Skal du have hjælp?

Vi vil anbefale at afholde en workshop, hvor vi gennemgår processerne. Det er en rigtig god investering at have flere fra jeres organisation til at deltage i denne workshop, for at få så et nuanceret billede af brugerejsen som muligt. Hvis både salg, marketing, konsulenter, teknikere etc. deltager vil det give et tydeligere billede af virkeligheden end, hvis kun en afdeling er repræsenteret. Hvis I har mulighed for det, så kan det give værdi at invitere både nuværende kunder og potentielle kunder til sådan en workshop.

Hjælp til workshop

Husk processen

Processen er din vej til succes

  • Se faserne igennem

    Kortlæge, hvilke faser I selv kan varetage

  • Sprøg om hjælp

    Er det svært at knække nøden, så ring eller spørg ind til processen. Vi hjælper gerne

  • Din succes

    Din succes er vores succes. Processen virker - vi kan dokumentere det