HubSpot Workshop

Hos Lemon Marketing tilbyder vi at afholde HubSpot Workshop for jeres virksomhed.

HubSpot er en CRM platform som i korte træk bruges til at tiltrække besøgende til jeres website og omsætte disse til leads. HubSpot forlænger den digitale brugerrejse, og gør det muligt at kortlægge hele rejsen fra informationssøgning til lead. Det kan være uoverskueligt at komme i gang HubSpot, da det kræver, man sætter sig grundigt ind i, hvad platformen kan. Hos Lemon Marketing tilbyder vi HubSpot workshop, så I kan komme godt i gang med HubSpot og høste alle de fordele, platformen tilbyder.  
Vi tilpasser vores HubSpot workshop jeres virksomhed, så I får mest muligt ud af workshoppen. Workshoppen har dog altid nogle generelle elementer, vi skal arbejde med. Dem vi vil gennemgå i det følgende.

 

Todelt HubSpot workshop

I store træk er vores HubSpot  workshop inddelt i to moduler – teori og praksis. I kan vælge at tage et enkelt eller begge moduler, afhængigt af hvilke behov I har i jeres virksomhed. Hvis I allerede har godt styr på, hvilken platform HubSpot er, men mangler et skub til at komme i gang med den mere praktiske del af arbejdet, kan I vælge at gå kun med modul 2. Omvendt hvis I allerede er godt i gang med det praktiske arbejde, men føler et behov for bedre indblik i de bagved liggende processer, kan I styrke jeres arbejde ved at tage vores første modul. Vores anbefaling vil dog altid være at vælge begge moduler. Fordi HubSpot er en mere kompleks platform end mange andre, man typisk arbejder med, er det en god idé at have godt styr på den teoretiske grundviden, inden man giver sig i kast med arbejdet. Det vil selvfølgelig altid være jeres beslutning, og uanset hvordan I sammensætter jeres workshop, står vi klar til at give jer en masse viden, I kan tage bruge i jeres videre arbejde.
Hvert modul i vores HubSpot workshop tager 3-4 timer, så ved en fuld workshop, skal I regne med at sætte 7-8 timer af i interne timer. Herudover skal vi bruge tid på at forberede workshoppen til jeres behov.

 

HubSpot workshop - Teoretisk modul

I første modul af vores HubSpot workshop vil vi give jer det grundlæggende, teoretiske fundament, vi mener, giver jer de bedste forudsætninger for at arbejde med HubSpot. Vi kommer til at arbejde med den digitale brugerrejse, og hvordan et lead bliver behandlet i HubSpot og sendt videre til de relevante ansatte i jeres virksomhed. Vi gennemgår, hvordan I analyserer kontaktpunkter og engagement, for at kunne definere Life Cycle Stages.  Vi skal arbejde med modenhed af leads, og hvilke initiativer der skal igangsættes i forhold til det enkelte lead. Hvis leaded er umodent, kan man igangsætte forskellige understøttende marketingaktiviteter for at modne leaded. Når leaded er modent, skal I have en fast plan for, hvornår leaded går fra marketing til salgsafdelingen. Ligeledes skal der være styr på, hvad der skal ske med leaded, efter det er blevet kontaktet af jer – skal det reaktiveres, skal life cycle stage ændres etc. Når I er færdige med første modul af vores HubSpot workshop, er I klar til at arbejde videre med, hvordan I vil bruge HubSpot i jeres virksomhed.

 

HubSpot workshop - Praktisk modul

I anden del af vores HubSpot workshop vil vi koncentrere os om, hvordan I konkret ønsker at arbejde med HubSpot. Vi sikrer, I får lagt en konkret strategi for jeres fremtidig arbejde med HubSpot. Vi ser på, hvad I ønsker at opnå, og på hvordan platformen kan berige jeres arbejde. Vi hjælper jer med, hvordan I kan implementere HubSpot på tværs af afdelinger, og kortlægger hvordan henholdsvis jeres marketing- og salgsafdeling ønsker at arbejde med platformen. Vi ser på, hvilket styresystem I skal bruge. Måske har I et andet CRM system, I ønsker at integrere, og ønsker hjælp det dette. 
Vi vil arbejde med, hvordan HubSpot beriges med data og sender data videre til andre systemer. Vi får fastlagt, hvilke magneter der skal udvikles, for at skaffe flest mulige leads. Når I er færdige med andet modul af vores HubSpot workshop, vil I have en klar plan for, hvordan I arbejder bedst med HubSpot, og får skabt synergi på tværs af jeres afdelinger, ved hjælp af HubSpots mange muligheder.


Vil du høre mere om, hvordan du kommer igang med HubSpot?

Vi sidder klar til at hjælpe!

Stop wishing - start doing

 

Marie Burski

Head of Design, Jysk Display

Vi har arbejdet sammen med Lemon Marketing i mange år, og altid fået rigtig god service og sparring. Det er vigtigt for os at have samarbejdspartnere vi kan stole på, og som giver os ærlig rådgivning. Sådan en partner har Lemon Marketing altid været for os.  

1Læs mere
Da vi lavede ny hjemmeside, var det ekstra vigtigt for os at vi kunne være trygge ved at vores placeringer og synlighed på google kunne overføres, og her stod Lemon Marketings dygtige medarbejdere altid til rådighed og havde fuldt ud styr på overgangen. Samtidigt fik vi masser af hjælp til at sikre at vi havde fokus på de rette søgeord i opbygningen af sitet og de var med os i hele processen fra start til slut.

Udvalgte referencer

Se alle referencer