Branding platform for virksomheder
LinkedIn Ads

Søsæt dit strategiske arbejde med LinkedIn Ads
Hvis du ikke allerede er i gang, så er du sent på den, for dine konkurrenter arbejder på at optimere deres LinkedIn-indsats mens du sidder og læser nu. Med LinkedIn har du mulighed for at segmentere på et meget fint niveau, og kommunikere dine budskaber til netop dem du ønsker.

Strategisk arbejde med LinkedIn Ads
Kom i mål med dine LinkedIn Ads
LinkedIn er et medie, der er svært at afskrive, når vi taler om allokering af dit marketingmix. LinkedIn tilbyder nogle lukrative fordele for dig som virksomhedsejer og annoncør. En af de mange fordele er, at vi kan ramme din målgruppe meget præcist. LinkedIns annonceringsmotor gør det muligt at ramme brugere ned på et meget detaljeret niveau.
Hvis du derfor kender din målgruppe, så kan vi med LinkedIns annonceringsmotor, ramme din målgruppe meget præcist. Hvis du derimod ikke har en idé om virksomhedens målgruppe, kan vi med selvsamme værktøj teste os frem til din målgruppe via LinkedIn.
Det er samtidig muligt at understøtte hele beslutningsprocessen på LinkedIn, og det er især nemt at styrke din ’brand awareness’ på LinkedIn. Der findes forskellige budformer, som gør det muligt at byde til masserne, eller specifikt til få brugere som er købsparate. Længere nede på siden kan du læse mere om de forskellige budformer.
Tilmed er det muligt at påvise værdien af annonceringen gennem hele beslutningsprocessen. Du kan i løbet af få timer komme i gang med annonceringen på LinkedIn.

LinkedIn Ads Strategi - Sådan sikrer vi din succes
Hos Lemon Marketing anvender vi en cirkulær arbejdsproces. Vi arbejder cirkulært for hele tiden at optimere alle dele af den samlede indsats. På den måde styrkes konverteringsgraden på de igangværende initiativer bedst.

LinkedIn Ads hjulet

Best Practice

Modenhed
Hvordan kommer jeg i gang?
Følg vores proces og du er allerede godt på vej
Nedenfor uddyber vi hver fase, læs det igennem, så vi kan starte arbejdet med LinkedIn og du kan se, hvilke discipliner vi skal varetage og hvilke du selv kan.
Tracking – Det vigtigste element
Ved at opsætte tracking får man mulighed for at hente data ud og skabe indblik i de forskellige interaktioner, som ens besøgende har med siden. På den måde kan man afdække om man skal have gjort noget på hjemmesiden, inden man igangsætter sine LinkedIn Ads.
Formålet med tracking er bl.a., at de vigtigste initiativer på jeres hjemmeside bliver mappet, og at informationer bliver sat i system, så man har et godt grundlag at arbejde ud fra.

Target Group – Ram din målgruppe præcist
Målgruppen er vigtig, når du får mulighed for at dele det rette budskab med den rette gruppe, og på den måde forblive relevant. Du kan sagtens have ydelser, produkter, budskaber m.m., som ikke er lige relevant for hele din mulige modtagergruppe, derfor er arbejdet med at definere den rette målgruppe et essentielt step, for ikke at forsvinde i mængden.
Lige præcis LinkedIn har den fordel at der er adgang til mange oplysninger om den enkelte bruger, som gør det nemmere at ramme lige præcis den gruppe du ønsker, med dine LinkedIn Ads.
Stage & Bidding – Kampagnetyper skal tilpasses hvert stadie i beslutningsprocessen
En god forståelse for hvor i købsprocessen dem man ønsker at ramme befinder sig, bidrager eksempelvis til at man kan skræddersy sit indhold til den givne fase. Der er fx. stor forskel på om man skal skabe opmærksomhed eller lukke et salg.
Ved at tage højde for hvad det er dine LinkedIn Ads skal opnå, kan du ikke kun tilpasse indholdet, men også hvordan annoncerne sættes op og budgivningen på dem, så man hverken spilder tid, energi eller penge på kampagner der ikke giver mening.


Format & Tekst
Får at opnå god performance på ens LinkedIn Ads, er det vigtigt at de forskellige elementer spiller godt sammen, samt at man er relevant. Med andre ord, jo bedre din virksomhed gør det, jo flere vil interagere, og dermed vil du opnå et større reach, til lavere omkostninger.
Ved at teste med forskellig tekst/billede til samme målgruppe, får man mulighed for at finde ud af hvad der performer bedst, og dermed satse videre på den bedste løsning.
Rapportering – Du skal have indsigter
Ud fra dataen kan I følge med i udviklingen og værdien af annonceringen på LinkedIn. Baseret på trackingen på jeres hjemmeside, som vi nævnte til at starte med, kan kortlæggelsen af hele brugerens digitale rejse bidrage til at en måling af den direkte værdi, som annonceringen har skabt. Dermed har man mulighed for at basere sine optimeringer på reel data.


Er Du Klar Til Den Digitale Søsætning?
Vi hjælper dig gerne fra land. Processen gør det muligt for dig at trække relevante opgaver in-house.
Vi anbefaler altid at afholde en workshop, hvor vi gennemgår processerne for jer. Det er en rigtig god investering at have flere fra organisationen til at deltage i denne workshop. Herved opnår vi et så nuanceret billede af brugerejsen som muligt. Hvis både salg, marketing, konsulenter, teknikere etc. deltager, vil det give et tydeligere billede af virkeligheden end, hvis kun en afdeling er repræsenteret.
Hvis I har mulighed for det, så kan det give yderligere værdi at invitere både nuværende kunder og potentielle kunder med til sådan en workshop.
Marie Burski
Head of Design, Jysk Display
Vi har arbejdet sammen med Lemon Marketing i mange år, og altid fået rigtig god service og sparring. Det er vigtigt for os at have samarbejdspartnere vi kan stole på, og som giver os ærlig rådgivning. Sådan en partner har Lemon Marketing altid været for os.

Seneste Blogindlæg Få viden på et strategisk- og taktisk niveau
Mangler du en kompetent digital ekspert?
Vi sidder klar til at hjælpe!
Christian Mikkelsen
CCO, Apport Systems
Jeg har brugt Lemon Marketing i over en årrække. De har hjulpet os med at optimere vores HubSpot løsning, samt SEO, LinkedIn og Google Ads. De har en høj faglighed, som skaber værdi og resultater for os!
