Flere leads genereret til salg
Og Strømlining af Slimstocks marketingindsats
Hvad var den digitale udfordring?
Slimstock ønskede en endnu bedre sammenhæng mellem marketingindsatsen og salgsindsatsen overfor varme leads.
Derudover var en øget synlighed på det danske marked også ønsket, især i lyset af corona-nedlukningen samt de globale udfordringer med leverandører og varer, som mange danske virksomheder blev ramt af, og som gjorde lagerplanlægningen sværere endnu.
Hvad ønskede Slimstock at få ud af samarbejdet?
Da Slimstock og Lemon Marketing indgik samarbejdet i 2021, var det med et ønske om at øge synligheden, en målrettet indsats overfor målgrupperne på det danske marked, samt få et bedre samspil mellem salgs- og marketingleads.
16% FLERE LEADS
KUNDEEMNER
83% FLERE MQL
MARKETING QUALIFIED LEADS
40% FLERE SQL
SALES QUALIFIED LEADS
93% FLERE OPPERTUNITIES
SALGSMULIGHEDER
Løsningen
I forhold til at skabe større synlighed om Slimstock, fokuserer vi blandt andet månedligt på at opbygge Slimstocks synlighed på Google, ved hjælp af SEO, hvor vi fokuserer på udvalgte søgeord. Hertil har vi også igangsat kontinuerlige opdateringer på LinkedIn og andre faglige databaser, hvor omdrejningspunktet er lageroptimering.
I forhold til leads skaber vi kampagner målrettet bestemte brancher, som vi udfolder på LinkedIn, hjemmeside og via e-mail marketing og marketing automations. Vi står for hele processen med at udforme kampagnerne, som har til formål at skabe leads til Slimstock og at skabe synlighed, ved at dele ud af tips, viden og cases inden for den givne branche.
I forhold til strømlining af leads har vi gennemgået og arbejdet med HubSpot. Slimstock har allerede hele deres globale database i HubSpot, men har manglet lidt tid til at få det mest optimale ud af CRM-platformen. Med et etableret samarbejde mellem Slimstock og Lemon Marketing, arbejder vi systematisk med leads.
Hvem er SlimStock?
Slimstock har 22 kontorer over hele verden og 400 medarbejdere. Igennem de sidste 30 år har Slimstock hjulpet over 1300 virksomheder med at forbedre rentabiliteten og frigøre driftskapital ved at forbedre tilgængeligheden, øge effektiviteten og eliminere spild, ved hjælp af deres lageroptimerende softwareløsning Slim4. Slimstock blev grundlagt i 1993, og har siden samarbejdet med førende virksomheder, brancheeksperter og akademikere om at udvikle deres lageroptimeringsplatform, Slim4. Med hjælp fra deres Akademi støtter Slimstock også fagfolk inden for supply chain med værdifuld lagerindsigt, løbende videreudvikling og ”bedste praksis” i branchen.
Hvorfor valgte Slimstock Lemon Marketing?
Slimstocks danske afdeling har været SEO-kunde hos os i flere år, hvor samarbejdet havde fokus på at øge hjemmesidens placering i søgemaskiner, ved at fokusere på relevante søgetermer og sider.
I 2021 udvidede vi samarbejdet med Slimstock, så vi nu varetager flere marketingområder for Slimstock samt fungerer som deres trusted advisor.
Lemon Marketing skal assistere Slimstock med at få struktur over salgs- og marketingrelaterede leads, samt igangsætte andre strategiske aktiviteter, som skal understøtte Slimstock mål om større synlighed samt en målrettet indsats overfor målgrupperne på det danske marked.