Digital opkvalificering af salg og marketing
Blendit Learning er allerede ved at forme et helt andet sprog, et andet fokus og mindset.
Hvad var den digitale udfordring?
BlendIt Learning indgik samarbejde med Lemon Marketing med det formål at skabe synlighed omkring sig selv. Udfordringen var, at der ikke var mange der overhovedet kendte til Blendit Learnings læringsmetode, så det var svært for dem at blive synlige digitalt.
”Det vi laver, er så nyt, så mange ved simpelthen ikke, at det findes. Der ligger et ukendt behov, og derfor kan du ikke søge på det – for du slet ikke at den mulighed den findes” siger Christian fra Blendit Learning om deres udfordring.
Blendit Learning havde ikke selv kompetencerne til at opbygge denne synlighed og awareness, som er en marketingopgave. De skabte synlighed i et vist omfang gennem netværk, men det var langt fra nok.
Derfor blev første skridt i samarbejdet med Blendit Learning at lægge en plan for hvordan vi først og fremmest kunne skabe synlighed omkring dem.
7 KOLLEGAER
OPLÆRT
HUBSPOT
IMPLEMENTERET
SYNLIGHED PÅ
LINKEDIN & GOOGLE
PROCENT SAMMENHÆNG
ML. SALG & MARKETING
Foreløbige resultater
Blendit Learning er allerede ved at forme et helt andet sprog, et andet fokus og mindset. De mener selv, at det til tider var ”en hård fødsel”. Men nødvendigt var det.
For eksempel er de begyndt at tænke i sammenkoblinger mellem salg og marketing, så de to områder ikke opfattes og arbejdes med som to separate områder.
Målet for Blendit Learning er ikke at mestre alle discipliner i marketing. Men i takt med at Blendit Learnings forretning og synlighed vokser, bliver der naturligt behov for at udvikle på samarbejdet.
Oplæring af Blendit Learnings salg- & marketing kollegaer?
Fordi Blendit Learning selv vil være en del af processen, og netop beskæftiger sig med social læring, gav det mening at oplære Blendit Learnings konsulenter, så de selv kan varetage processen mest muligt selv.
Ønsket kom fra Blendit Learning selv, da de ønsker at forstå deres egen forretning i alle dens hjørner og grundsten samt i alle dens processer og initiativer. Og for Blendit Learning betyder det, at de også skal leve det og forstå det. Udliciterede de hele opgaven, ville de ikke tænke og leve det nok.
Blendit Learnings konsulenter har derfor gennemgået træning i inbound marketing-disciplinen, så de løbende kan optimere Blendit Learnings hjemmesides content og synlighed.
Forretningsudfordringen bliver for Blendit Learning stadig mindre og mindre, i takt med at de selv oparbejder og opbygger kompetencer og det rette mindset i forhold til de nødvendige discipliner.
At skabe synlighed og awareness er nemlig mere end blot kompetencer: ”Det er mere end bare en kompetence. Det er en måde at tænke og arbejde på. Det er både kompetencer, processer og et mindset der skal udvikle sig” siger Christian.
Blendit Learning har på den måde brugt Lemon Marketing som en form for ”coach”, der har spurgt om de rigtige spørgsmål, og guidet Blendit Learning i, hvordan de bedst selv kan komme i mål med at skabe synlighed og awareness omkring deres forretning, ligesom Lemon Marketing også har kvalitetssikret de tiltag Blendit Learning har arbejdet på.
Blendit Learnings blev oplært i Inbound Marketing: ”Vi skal selv tænke og leve det”
Med fokus på oplæring af Blendit Learnings salg- og marketingmedarbejdere skal Blendit Learnings digitale synlighed øges, og det skal den indefra. Samarbejdet mellem Lemon Marketing og Blendit Learning har derfor karakter af et oplæringssamarbejde, hvor Lemon Marketing guider og oplærer Blendit til selv at forstå og arbejde med Inbound Marketing og synlighed.
Hvem er Blendit LEarning?
BlendIt Learning er et læringshus med base i Aalborg, der understøtter social læring igennem digitale læringsløsninger, der understøtter både den moderne læringsstrategi og deres kunders forretning. De har udover læringskonsulenter også et contentteam, som kan udarbejde content for deres kunder. Content, som udgør læringsmaterialet, for deres kunder. Blendit hjælper på den måde sine kunder med at designe engagerende læringsoplevelser, og hjælper dem dermed også med at komme i mål.
Blendit Learning supporterer fagpersonerne inden for HR, L&D og topledelse, med at implementere digitale læringsløsninger, der understøtter forretninger, der er i konstant forandring. I sådanne situationer stilles der store krav til de ansatte, som hele tiden skal lære og tilpasse sig. Med Blendit Learnings platform kan deres kunders medarbejdere nemt blive lært op i nye tiltag og processer – i deres eget tempo. Vi lærer nemlig bedst, i de situationer, hvor vi har brug for det. Sådan er Blendit Learnings grundsyn.
Deres kunder omfatter store B2B-virksomheder så som Summerbird, Demant og Bestseller, for at nævne et par stykker. Der er derfor et stort potentiale i Blendit Learnings løsning, som dog hidtil har været en smule uforløst.