Facebook Workshop

Facebook workshop

Hos Lemon Marketing tilbyder vi at afholde Facebook workshop for jeres virksomhed. Over 86% af danskere er på Facebook, og 64% bruger mediet dagligt. Det gør Facebook til en af de mest besøgte sider på nettet. Særligt for B2C-virksomheder er Facebook stedet, du finder dine kunder, uanset målgruppe. Facebook er dog en relevant kanal for langt de fleste virksomheder, så længe I forstår at bruge mediet rigtigt – og her står vi klar til at hjælpe. Gennem vores Facebook workshops vil I få grundlæggende viden om mediet, som vil gøre det let for jer at udarbejde en marketingstrategi.
Vi tilpasser vores Facebook workshop til netop jeres behov, så I får mest muligt for pengene. Der er dog nogle gennemgående punkter, vi altid kommer igennem på vores Facebook Workshop. Dem vil vi se nærmere på i det følgende.

Todelt Facebook workshop

I store træk er vores Facebook workshop inddelt i to moduler – teori og praksis.
Det giver jer mulighed for at tilpasse workshoppen efter jeres behov. Hvis I har styr på jeres content, men mangler teoretisk indsigt i, hvordan algoritmen virker og I bedst når ud til jeres målgruppe, kan I nøjes med det teoretiske modul. Omvendt kan I udelukke teorien, hvis I kun har brug for at blive vejledt i, hvordan I arbejder med Facebook i praksis. Hvis I går med begge moduler, vil workshoppen være fordelt over to dage. Det står jer frit for at vælge, om I vil lægge dagene i forlængelse af hinanden eller forskudt. Nogle foretrækker at få lidt tid til at reflektere over den tilegnede teoretiske viden, inden der arbejdes videre med det praktiske modul.
Om I vælger et eller begge moduler er selvfølgelig helt op til jer. Vi plejer dog at anbefale, I vælger hele pakken. Vores erfaring siger os, den fulde løsning dækker vores kunders behov bedst. Desuden oplever vi ofte, der i en virksomhed kan være forskellige forståelser af, hvordan Facebook fungerer. Vi ser vi det som en fordel, hvis alle ansatte, der skal arbejde med Facebook, har det samme teoretiske grundlag. Det giver de bedste forudsætninger for at få lavet en god strategi. Beslutningen er selvfølgelig jeres, og uanset hvilken Facebook workshop I vælger, sidder vi klar til at klæde jer på med den viden, der skaber resultater på Facebook.
Hvert modul i vores Facebook workshop tager 3-4 timer, så ved en fuld workshop, skal I regne med at sætte 7-8 timer af til i interne timer. Herudover skal vi bruge tid på at forberede workshoppen til jeres behov.

 

Facebook workshop - Teoretisk modul

I vores Facebook workshop første modul bliver I præsenteret for Facebook som platform. Her går vi i dybden med Facebooks brugere. Hvem bruger mediet og hvordan bruger de det? Vi dykker ned i Facebooks algoritme, for at få en forståelse for, hvordan den virker. Det er vigtigt at have styr på algoritmen, hvis man vil skabe resultater. Vores teoretiske modul skal sikre, alle deltagere får samme teoretiske grundviden. Vores erfaring fortæller os, der i en virksomhed ofte er der forskellige forståelser af, hvordan Facebook fungerer, og dermed også forskellige ønsker og holdninger til det praktiske arbejde med Facebook. På vores teoretiske modul, sikre vi, der er overensstemmelse i jeres ansattes teoretiske viden. Når alle er ens klædt på og har samme mindset, bliver det nemmere at udarbejde en god strategi. I stedet for at bruge energi på at forventningsafstemme og meningsudveksle, kan vi koncentrere os om næste skridt i processen. Med den rette teoretiske viden, sikrer vi desuden, jeres Facebook strategi er bygget op omkring ting, vi ved skaber resultater, fremfor gisninger og holdninger.
Efter det teoretiske modul, vil alle være klædt på til at arbejde med Facebook i praksis.

 
 

Facebook workshop - Praktisk modul

Modul 2 af Facebook workshoppen er det praktiske modul. Her arbejder vi med netop jeres virksomhed og jeres ønsker og mål. Vi hjælper jer med at lægge en god marketingstrategi og content plan. Vi hjælper jer til at få afgrænset jeres målgruppe, så vi er sikre på, vi rammer de rigtige kundeemner, når I skal i gang med at arbejde aktivt med Facebook. Når vi først har kortlagt jeres målgruppe, kan vi arbejde med jeres Content Plan. Content planen sikrer jer, I ved hvilket indhold, jeres Facebook side skal have, hvor ofte jeres opslag skal komme og på hvilke tidspunkter.
I det praktiske modul arbejder vi også med Employer involvement. Her ser vi på, hvordan I med fordel kan inddrage ansatte udenfor marketingsafdeling, når I skal lave content, samt sikre de engagerer sig, når I deler noget. Man kan med fordel høste viden fra sine kolleger, f.eks. en produktudvikler som har en mere dybdegående viden om produkterne og kan komme med nogle skarpe salgspointer. Ved at arbejde på tværs af afdelinger, er I sikret det bedste content til jeres Facebook side. Vidensdeling ansatte imellem er et stærkt kort, I med fordel kan udnytte, I har på hånden.
Efter den praktiske del af workshoppen, vil I ende ud med en klar retning og strategi, I kan sætte i søen med det samme. Tilbage er der blot at høste frugten af jeres arbejde.


Vil I også se resultater af jeres Facebook indsats?

Vi sidder klar til at hjælpe!

Stop wishing - start doing

 

Marie Burski

Head of Design, Jysk Display

Vi har arbejdet sammen med Lemon Marketing i mange år, og altid fået rigtig god service og sparring. Det er vigtigt for os at have samarbejdspartnere vi kan stole på, og som giver os ærlig rådgivning. Sådan en partner har Lemon Marketing altid været for os.  

1Læs mere
Da vi lavede ny hjemmeside, var det ekstra vigtigt for os at vi kunne være trygge ved at vores placeringer og synlighed på google kunne overføres, og her stod Lemon Marketings dygtige medarbejdere altid til rådighed og havde fuldt ud styr på overgangen. Samtidigt fik vi masser af hjælp til at sikre at vi havde fokus på de rette søgeord i opbygningen af sitet og de var med os i hele processen fra start til slut.

Udvalgte referencer

Se alle referencer