Google Ads Workshop
89% af alle køb har berøring med Google. Det er derfor essentielt for din virksomhed at være synlig og blive fremhævet af Google. Hos Lemon Marketing tilbyder vi Google Ads workshop. Med Google Ads kan du ligge øverst i søgeresultaterne indenfor få timer. Gennem vores workshop vil vi vise dig, hvordan du kan bruge Google Ads til at skabe vækst for din virksomhed og tiltrække kunder.
Vores Google Ads workshop bliver i samarbejde med jer, tilpasset netop jeres virksomheds behov. Vi arbejder dog altid med nogle generelle elementer. Dem vil vi se nærmere på i det følgende.
Todelt Google Ads workshop
Vores Google Ads workshop er kort sagt inddelt i to moduler – teori og praksis. I har mulighed for at vælge et enkelt eller begge moduler, afhængigt af, hvor jeres behov ligger. Hvis I mangler teoretisk indsigt i Google Ads, men har en plan for hvordan i konkret vil arbejde med det, kan I blot vælge det teoretiske modul. Omvendt hvis I har helt styr på teorien, men har hjælp ved at omsætte jeres viden til praksis, kan I gå med det praktiske modul. Valget er jeres, men vores anbefaling vil altid være, I gennemfører den fulde workshop. Vores erfaring siger os, det giver jer det bedst mulige fundament, og at den fulde Google Ads workshop dækker vores kunders behov bedst. Hvert modul i vores Facebook workshop tager 3-4 timer, så ved en fuld workshop, skal I regne med at sætte 7-8 timer af til i interne timer. Herudover skal vi bruge tid på at forberede workshoppen til jeres behov. Hvis I vælger den fulde workshop, vil den være fordelt over to dage. Om I ønsker at lægge dagene i forlængelse eller forskudt er igen op til jer. Nogle har glæde af en rum tid til at reflektere over det teoretiske modul, inden de går videre med det praktiske. Uanset hvordan I vælger at sammensætte jeres Google Ads workshop, sidder vil klar til at hjælpe jer.
Google Ads workshop - Teoretisk modul
I vores Google Ads workshop første modul får I en grundig teoretisk gennemgang af elementer som tracking, søgeordsanalyse, kvalitetsscore, budstrategi og rapportering. Målet med det teoretiske modul er at give jer en forståelse for disse elementer, så I er klar til at arbejde videre med dem i praksis. Desuden ønsker vi at give alle deltagere den samme, teoretiske grundviden. Når alle har samme udgangspunkt og mindset, bliver det lettere at få lagt en god strategi, når vi skal i gang med det praktiske modul. På den måde slipper vi for at bruge energi på at meningsudveksle og forventningsafstemme, men kan I stedet koncentrere os om at få lagt den rette strategi for jeres fremadrettede arbejde. Når vi er færdige med den teoretiske del af vores Google Ads workshop, vil alle have de nødvendige forudsætninger for at arbejde med det praktiske modul.
Google Ads workshop - Praktisk modul
Google Ads workshoppens andet modul er det praktiske modul. Han dykker vi ned i netop jeres virksomhed. Vi vil få kortlagt, hvilke ønsker og mål I har for jeres arbejde med Google Ads. Vi vil hjælpe jer med, hvordan i korrekt tracker jeres hjemmeside, så I kan få mappet og indsamlet vigtig data. Vi viser jer, hvordan I laver en søgeordsanalyse, og finder frem til netop de søgeord, der er relevante for jeres virksomhed. Der er stor forskel på, hvor mange relevante søgeord der vil være for netop jeres virksomhed. Vi hjælper jer, med at finde de rigtige, som kan hjælpe jeres virksomhed med at vækste.
I det praktiske modul vil vi også arbejde med kvaliteten af jeres annoncer. Vi ser på, om der er en rød tråd fra de søgeord, I bruger i jeres annoncer og på jeres hjemmeside. Vil vi arbejde med jeres budstrategi – hvor meget vil I betale for et klik, et lead, et salg osv. Gennem Google Ads får I information om, hvad brugere har søgt efter, når de interagerer med jeres annoncer. Vi viser jer, hvordan I kan bruge denne indsigt til at optimere jeres Google Ads strategi. Når I har gennemført den praktiske del af vores Google Ads workshop, er I klædt fuldstændig på til at arbejde strategisk med Google Ads.
Vil I også være synlige på Google?
Vi sidder klar til at hjælpe!
Stop wishing - start doing
Marie Burski
Head of Design, Jysk Display
Vi har arbejdet sammen med Lemon Marketing i mange år, og altid fået rigtig god service og sparring. Det er vigtigt for os at have samarbejdspartnere vi kan stole på, og som giver os ærlig rådgivning. Sådan en partner har Lemon Marketing altid været for os.