Opdatering af nye funktioner i CMS-systemet HubSpot.
Det er ikke nogen hemmelighed, at vi her i Lemon Marketing er ret vilde med CMS-systemet HubSpot. Man kan simpelthen ALT i HubSpot, og de tilføjer løbende nye funktioner, der øger værdiskabelsen endnu mere.
Nu introducerer HubSpot nye funktioner, der henvender sig til dig, der beskæftiger dig med inbound marketing.
De nye funktioner udspringer af et post-pandemisk samfund, der har ændret hvordan vi tracker kundeengagement, privatliv vs. dataindsamling samt en tvivlende økonomi. For at få en “forbindelse” med kunderne igen, annoncerer HubSpot de nye funktioner.
🔸 Integrerbar med Google: Øget annonce-konverteringer som vil forbedre de automatiske budstrategier yderligere, for bedre at give kunden relevante annoncer. Formål: At imødekomme en cookie-fri, databeskyttet verden.
🔸 Integrerbar med WhatsApp: Beskedplatform som (endnu?) ikke anvendes af særligt mange danskere, men er kæmpestor i andre europæiske lande.
Formål: At kommunikere med kunder, der hvor de er.
🔸 Kunderejse-analyse: Giver visuelt overblik over kunderejsen, og giver indblik i hvordan du kan forbedre rejsen. Du kan se hvert engagementpunkt og se, hvad der virker og hvad der ikke virker.
Formål: Gør dig selv relevant for kunden.
Funktionerne er endnu ikke rullet helt ud, men vi holder os opdaterede, og glæder os til at kigge nærmere på funktionerne! 🤩 I videoen fortæller Mads Lemvigh lidt mere om HubSpots muligheder.
Transskribering af video
Hejsa jeg vil kort vise jer lidt ny funktionalitet som HubSpot har udviklet, i nyere tid.
Her står jeg inde på vores egen konto og vores egen virksomhed og vi har åbnet mig som kontakt.
Jeg har ryddet alt følsomt information så der er altså ikke noget at skjule, ellers, i forhold til GDPR og kundekontakt.
Som I måske ved så kan man på kontakt niveau og virksomhedsniveau oprette noter, man kan skrive e-mails indenfor HubSpot, man kan logge og tracke et telefon opkald, eller logge og transskribere telefonopkald og man kan oprette en task og man kan selvfølgelig også oprette et meeting.
Den nye funktionalitet ligger på de her tre dots og den ligger meget i tråd med allerede eksisterende funktionalitet.
Det som HubSpot har udviklet og giver mulighed for, det er at man nu kan logge en SMS, en LinkedIn besked eller en WhatsApp besked.
Og hvorfor gør HubSpots så det her, jamen HubSpots er selvfølgelig bekendt med, at der findes rigtig mange forskellige kommunikationsplatforme, og der findes rigtig mange forskellige kontaktpunkter, både for potentielle kunder med men også for eksisterende kunder.
Så en anbefaling herfra er klart at I benytter den givne funktionalitet, simpelthen for at få kortlagt, hvordan I kommunikere med jeres brugere både kunder og potentielle kunder, men også for at indblik i, hvad jeres kunder og potentielle kunder gør.
Rent lavpraktisk så vil jeg lige oprette en SMS her, jeg trykkede på log SMS og nu kommer jeg ind på selve SMS loggen, her kan du vælge dato og du kan vælge tidspunkt for den loggede SMS og nu skriver jeg bare lige lidt “bla bla” her. I kender givetvis også WYSIWYG editoren, hvor i kan indsætte billeder og dokumenter og slutteligt her før vi logger den, jamen så kan man logge den sms’en, både på virksomhedsniveau og eller kontakt niveau. Her det vil jeg gerne logge den på begge niveauer og til sidst så trykker jeg log aktivitet.
Aktiviteten her kommer ind under aktivitetsbilledet, og der står at jeg netop har logget en SMS. Jeg har mulighed for at åbne og skrive en kommentar, yderligere til SMS, hvis jeg skulle have behov for det på et senere tidspunkt.
Jeg kan også under action gå ind og kopiere linket til SMS’en og sende det til kollega, og bede kollegaerne
om at komme med input eller være behjælpelig med information, i forhold til den her SMS du har/I har kommunikerede med jeres kunde eller potentielle kunde.
Det var det hele, hvis I har spørgsmål i forhold til den her nye funktionalitet eller generelt mangler lidt hjælp til HubSpot så ræk endeligt ud vi sidder klar til at hjælpe. Hej igen.