Lemon Marketing hjælper coronaramte virksomheder
Her i Lemon Marketing er en kunde i højere grad en personlig relation, end blot en kunde. Derfor har vi hjulpet en række lokale virksomheder med digital udvikling pro bono, for at hjælpe de erhvervsdrivende med at overleve coronakrisen.
Det er ingen hemmelighed, at coronanedlukningen har gjort livet surt for mange erhvervsdrivende. Det er heller ingen hemmelighed, at de virksomheder, der tilpasser sig digitalt, har bedre odds for at overleve, end de virksomheder, der ikke udvikler og tilpasser sig – det billede blev en realitet, da nedlukningen ramte i 2020.
Nytænkning, konceptudvikling og digitalisering er ifølge os her hos Lemon Marketing nøgleordene for at komme gennem en tid, hvor mange erhvervsdrivende står med en virksomhed, der pludselig har mistet sit eksistensgrundlag.
Den personlige relation er vigtig
Det var den personlige relation til kunderne der vægtede højt, da vi her i Lemon Marketing lagde interessetimer i at hjælpe lokale erhvervsdrivende. Kunderne i Lemon Marketing spænder vidt, men især lokale kunder er i højsædet.
Da coronakrisen ramte for godt et år siden med nedlukninger og hjemmearbejde, blev den digitale tilstedeværelse vigtigere end nogensinde før.
Men vi vil ikke høste frugten af andre erhvervsdrivendes krise, og vi har bestemt heller ikke noget ønske om at kvæle de hårdt ramte erhvervsdrivende, så vi har derfor lagt rigtig mange timer i arbejdet for de lokale virksomheder, så de kunne vende situationen til deres fordel.
Ros til de omstillingsparate og proaktive erhvervsdrivende
Vi vil her i Lemon Marketing gerne sende en ros til de lokale erhvervsdrivende, der har været omstillingsparate, har tænkt kreativt med nye initiativer og tiltag, og som har ageret proaktivt med digital udvikling. Tiltag, som også vil gavne virksomhederne på lang sigt.
”Vi har været hårdt ramt af corona, da ingen danskere har været afsted på ski, og derfor ikke har købt skiudstyr, ligesom vi heller ikke har kunne afholde vores årlige outlet-events. Det har været en stor hjælp at få sparring og rådgivning af Lemon Marketing. Vi har i coronaperioden blandt andet investeret i en ny hjemmeside, som Lemon Marketing har rådgivet om, og også har fået hjælp til annonceringsdelen på Google og Facebook, hvilket har sikret omsætning på trods af omstændighederne” udtaler Danni Frederiksen, ejer af SkiOutlet.
De erhvervsdrivende ville simpelthen ikke acceptere coronakrisens vilkår og præmisser, og gik i stedet i tænkeboks til hvordan de kunne overvinde corona, og søgte derfor hjælp hos Lemon Marketing, for at få sparring til at udvikle deres virksomhed digitalt, og komme op med nye koncepter, som er skræddersyet den nye virkelighed.
Læs om vores kompetencer her.
Måltidskasser, smartphoneauktioner og CRM
Aldrig før har en brugervenlig hjemmeside, en digital tilstedeværelse, at kende sine kunders købsrejse og behovet for at nytænke sin virksomhed været mere nødvendig end nu.
”Jeg lever af at holde selskaber med mad og drikke i mine lokaler i Falling, Solbjerg og Stilling, hvilket har været umuligt i over et år. Mit levebrød blev fra den ene dag til den anden taget fra mig i coronakrisen, men jeg vil ikke lægge mig ned for coronakrisen, og begyndte i stedet at konceptudvikle på et måltidskassekoncept. Her har Lemon Marketing hjulpet med konceptudviklingen og annonceringen til min hjemmeside, hvor de besøgende nu kan købe en sund og unik måltidskasse” siger Gitte Dinesen, ejer af Dinesens og Green Box.
Og det er netop dét, der er Lemon Marketings DNA. Vi hjælper virksomhederne på det strategiske, taktiske og operationelle niveau, og har derfor lavet virksomhedsstrategier, konceptudvikling og implementering af tiltagene for virksomhederne.
De lokale virksomheder som Lemon Marketing har hjulpet i krisetiden tæller blandt andet SkiOutlet, Dinesen, Time to Travel, Jonathan, Gervin, FagKlog og PhoneWorld.
Konkrete optimeringer
Dinesens har fået en digital strategi og implementeret konceptet Green Box, som er en måltidskasse med hjemmelavet mad, som sikrer Dinesens en omsætning, mens selskaber og events ikke kan afholdes.
|
SkiOutlet har fået ny, optimeret hjemmeside, så skiudstyret alligevel kan komme hjem til kunderne, selvom de ikke har kunnet afholde deres årlige outlet-events, ligesom de også har oprustet deres digitale marketing. |
PhoneWorld har oprustet deres digitale tilstedeværelse, ved at oprette et auktionskoncept, som sikrer at kunderne stadig kan få en ny smartphone, selvom butikken har holdt lukket. |
Fagklog har fået en online kursusportal, så brugerne kan få adgang til kurser og fremsøge relevant information online – coronanedlukning eller ej. |
Rejsebureauet Time to Travel har fået en e-shop, med komplementære produkter som rejsende kan drage nytte af, samt optimeret funktionaliteten af hjemmesiden. |
Jonathan har under coronatiden ikke kunnet afholde deres workshops, så de investerede markant i deres markedsføring og i deres CRM-systemer, så de er topklar til at samfundet åbner op igen. |
Har du fået lyst til at høre mere om, hvordan vi også kan hjælpe dig, så giv os et kald.