SKAB FLERE KONVERTERING

Hele formålet med at skabe digital synlighed om din virksomhed samt indsamle og arbejde med leads, er at det skal ende i konverteringer. Hvor hurtigt det sker, er der stor forskel på og det har også stor betydning om du arbejder i B2C eller B2B-verdenen. Dine kunders brugerrejse skal altså munde ud i en konvertering. Og også gerne flere tilbagevendende konverteringer. Hvordan du bør arbejde med konverteringer, kommer helt an på din virksomhed.

Hvordan arbejder vi med konvertering?

E-mailmarketing og Google Ads, som vi allerede har været inde på i forbindelse med synlighed og lead generering, er også fremragende kanaler i forbindelse med konverteringer. Det handler blot om, hvordan du arbejder med dem.

CRM-systemet HubSpot er også et meget værdiskabende redskab, da HubSpot binder alle dine initiativer og aktiviteter sammen, så du nemt og overskueligt kan danne dig et overblik over dine leads. På den måde kan du igangsætte en skræddersyet indsats overfor det rette segment, som er med til at øge chancerne for konverteringer.

Fra synlighed til kunde?

Gennem en langsigtet strategi kan du skabe konverteringer gennem Inbound Marketing, som handler om at tiltrække leads gennem content og marketing automations. For mange B2B-virksomheder vil målet her, være at modne leadet til et møde med en konsulent eller en sælger, som så står for ”slutløbet”. På den måde skal konvertering ikke nødvendigvis tænkes i kroner og ører. Det kan også være andre handlinger, du ønsker dine leads eller besøgende skal foretage sig – downloade en fil, tilmelde sig noget, booke et møde...

Når målet for dine konverteringer er fastlagt, gennemgår vi din indsats – mangler der nogle CTA’s på din hjemmeside, før de besøgende kan udføre den ønskede handling? Brugervenlighed spiller her en stor rolle, for at få konverteringer. Eller er der måske kun fokus på synlighed i din Google Ads?

Vi guider og hjælper din virksomhed gennem hele processen fra synlighed til konvertering.

Fordele ved B2B Digital Marketing

Når I investerer i en B2B Digital Marketing-strategi, kan I drage fordel af en række klare gevinster:

  • Effektiv målretning: Med digitale marketingværktøjer kan I ramme præcis de virksomheder og personer, der har brug for jeres produkter eller services. I kan segmentere på baggrund af branche, virksomhedsstørrelse, jobtitel og meget mere.

  • Langsigtede relationer: B2B-marketing handler ikke kun om at skabe hurtige salg, men om at opbygge tillid og vedvarende relationer. Med digital marketing kan I levere værdifuldt indhold, der hjælper jeres kunder gennem hele beslutningsprocessen, hvilket kan føre til loyale kunder og gentagne handler.

  • Målbar succes: I modsætning til traditionelle marketingmetoder, kan I med digital marketing nøjagtigt måle effekten af jeres kampagner. Dette giver jer en klar forståelse af, hvilke kanaler, budskaber og indsatser der virker bedst.

Lemons B2B Marketing Proces

At arbejde strategisk med B2B Digital Marketing kræver, at I forstår jeres kunders beslutningsproces og tilpasser jeres indhold og kanaler herefter. Vores proces begynder med en grundig analyse af jeres købsrejse, målgrupper og engagementpunkter.

Hos Lemon Marketing benytter vi en cirkulær arbejdsproces, der sikrer løbende optimering af jeres strategi, så I hele tiden styrker jeres resultater. Her er de fem nøgletrin i vores tilgang:

 

Marie Burski

Head of Design, Jysk Display

Vi har arbejdet sammen med Lemon Marketing i mange år, og altid fået rigtig god service og sparring. Det er vigtigt for os at have samarbejdspartnere vi kan stole på, og som giver os ærlig rådgivning. Sådan en partner har Lemon Marketing altid været for os.  

1Læs mere
Da vi lavede ny hjemmeside, var det ekstra vigtigt for os at vi kunne være trygge ved at vores placeringer og synlighed på google kunne overføres, og her stod Lemon Marketings dygtige medarbejdere altid til rådighed og havde fuldt ud styr på overgangen. Samtidigt fik vi masser af hjælp til at sikre at vi havde fokus på de rette søgeord i opbygningen af sitet og de var med os i hele processen fra start til slut.

UDVALGTE REFERENCER

Er I klar til at optimere jeres B2B Digital Marketing?

Vi tilbyder workshops og strategimøder, hvor vi sammen kortlægger jeres købsrejse, analyserer engagementpunkter og opsætter den rigtige strategi for jeres virksomhed. Ved at samle nøglepersoner fra salg, marketing og ledelse kan vi opnå et dybdegående billede af jeres kunders behov og ønsker.

Hos Lemon Marketing får I ikke bare en digital marketingstrategi, men en samarbejdspartner, der guider jer gennem hele processen fra kortlægning til implementering og optimering.

Digital marketing flytter ikke din virksomhed alene,
det gør vi i samarbejde

Se et udpluk af vores kompetencer

 
 
 

få en gratis analyse

Kontakt os allerede i dag, vi er klar til at hjælpe dig!

Sikkerhed om leads og optimering af processer.Apport SystemsSetup
afOptimeringCase:
Hør Simone fortæller, om samarbejdetProtruck
afOnboardingCase:
SlimStock case   Slimstock ønskede en endnu bedre sammenhæng mellem marketingindsatsen og salgsindsatsen overfor varme leads.

Derudover var en øget synlighed på det danske marked også ønsket, især i lyset af corona-nedlukningen samt de globale udfordringer med leverandører og varer, som mange danske virksomheder blev ramt af, og som gjorde lagerplanlægningen sværere endnu.
Strømlining af Slimstocks marketingindsatsgenereret til salg
leadsflereCase:

Arbejder du strategisk med SEO?

Få en hurtig introduktion til, hvordan du sikre synlighed på Google gennem SEO

Vi tilbyder altid en gratis SEO analyse af jeres hjemmeside. Har du spørgsmål, så kontakt os endeligt

Videobilleder1Videobilleder2

Digital marketing flytter ikke din virksomhed alene,
det gør vi i samarbejde

Se et udpluk af vores kompetencer