Skab flere konverteringer
Formålet med synlighed og lead-generering
Hele formålet med at skabe digital synlighed om din virksomhed samt indsamle og arbejde med leads, er at det skal ende i konverteringer. Hvor hurtigt det sker, er der stor forskel på og det har også stor betydning om du arbejder i B2C eller B2B-verdenen. Dine kunders brugerrejse skal altså munde ud i en konvertering. Og også gerne flere tilbagevendende konverteringer. Hvordan du bør arbejde med konverteringer, kommer helt an på din virksomhed.
Tag fat på os, så tager vi en snak om hvordan vi kan hjælpe din virksomhed.
Hvordan arbejder vi med konvertering
E-mailmarketing og Google Ads, som vi allerede har været inde på i forbindelse med synlighed og lead generering, er også fremragende kanaler i forbindelse med konverteringer. Det handler blot om, hvordan du arbejder med dem.
CRM-systemet HubSpot er også et meget værdiskabende redskab, da HubSpot binder alle dine initiativer og aktiviteter sammen, så du nemt og overskueligt kan danne dig et overblik over dine leads. På den måde kan du igangsætte en skræddersyet indsats overfor det rette segment, som er med til at øge chancerne for konverteringer.
Gennem en langsigtet strategi kan du skabe konverteringer gennem Inbound Marketing, som handler om at tiltrække leads gennem content og marketing automations. For mange B2B-virksomheder vil målet her, være at modne leadet til et møde med en konsulent eller en sælger, som så står for ”slutløbet”. På den måde skal konvertering ikke nødvendigvis tænkes i kroner og ører. Det kan også være andre handlinger, du ønsker dine leads eller besøgende skal foretage sig – downloade en fil, tilmelde sig noget, booke et møde...
Når målet for dine konverteringer er fastlagt, gennemgår vi din indsats – mangler der nogle CTA’s på din hjemmeside, før de besøgende kan udføre den ønskede handling? Brugervenlighed spiller her en stor rolle, for at få konverteringer. Eller er der måske kun fokus på synlighed i din Google Ads?
Vi guider og hjælper din virksomhed gennem hele processen fra synlighed til konvertering.
Marie Burski
Head of Design, Jysk Display
Vi har arbejdet sammen med Lemon Marketing i mange år, og altid fået rigtig god service og sparring. Det er vigtigt for os at have samarbejdspartnere vi kan stole på, og som giver os ærlig rådgivning. Sådan en partner har Lemon Marketing altid været for os.
Seneste Blogindlæg Få viden på et strategisk- og taktisk niveau
Mangler du en kompetent digital ekspert?
Vi sidder klar til at hjælpe!
Christian Mikkelsen
CCO, Apport Systems
Jeg har brugt Lemon Marketing i over en årrække. De har hjulpet os med at optimere vores HubSpot løsning, samt SEO, LinkedIn og Google Ads. De har en høj faglighed, som skaber værdi og resultater for os!